Περί...

Loading...
Γέροντας Εφραίμ της Σκήτης του Αγίου Ανδρέα
Βιογραφία
Κοινοποίηση
Μια ασθενής γιαγιά, πήγαινε στην Παναγία στην Τήνο κάθε χρόνο. Πολλοί που την έβλεπαν στην Τήνο, μια μέρα την πλησίασαν και την ρώτησαν: Γιαγιά σε βλέπουμε τόσα χρόνια να είσαι ασθενής και να έρχεσαι εδώ στην Παναγία. Εδώ όλοι της ζητούν, να τους κάνει καλά. Εσύ τι της λες, της Παναγίας; Και η γιαγιά τους είπε: Δεν της ζητάω τίποτα! Απλά την ευχαριστώ που είμαι ασθενής και δεν έχω γογγύσει και δεν έχω χάσει το μυαλό μου από την ασθένειά μου. Την προσκυνώ και φεύγω... Μεγάλο πράγμα αυτό!!! Να έχεις ανάγκη και να μην ζητάς απολύτως τίποτα! Σημαίνει πως είσαι υπεράνω όλων των πραγμάτων.
Με την ευχαριστία και την ευγνωμοσύνη προς το Θεό, συντηρεί και αυξάνει ο άνθρωπος την μετάνοιά του.
Όλοι οι Έλληνες γεωργοί που καλλιεργούν καπνά, είναι ηθικοί αυτουργοί, όλων αυτών των αμαρτημάτων, των ανθρώπων εκείνων, που καπνίζουν και πεθαίνουν από καρκίνο. Είναι υπεύθυνοι για τον έμμεσο αργό θάνατο των καπνιστών και μάλιστα συμβάλλουν στην αργή τους αυτοκτονία. Δεν θα γλυτώσει κανένας από τους γεωργούς αυτούς, ούτε ένας, όταν έρθει η στιγμή της απολογίας τους στο Χριστό. Σας το λέω ρητά!!! Και εγώ έχω συγγενείς γεωργούς, που βάζουν καπνά και ποτέ δεν συμφώνησα μαζί τους. Μου λέγανε: Και τί να κάνουμε; Πώς θα ζήσουμε; Τους είπα να αντικαταστήσουν τα καπνά και να καλλιεργούν κάτι άλλο π.χ. βαμβάκι, σιτάρι.
Η ευχή ''χρόνια πολλά'', δεν είναι απόλυτα σωστή. ''Χρόνια πολλά μετανοίας'', είναι το σωστό.
Ο καλύτερος τρόπος για να αγαπήσεις τους εχθρούς σου είναι, να προσεύχεσαι για αυτούς.
Ο Θεός, το μόνο που ζητάει από εμάς είναι, ό,τι κάνουμε, να το κάνουμε με προαίρεση αγαθή και από αγάπη και όχι από ανάγκη, πονηριά και ούτε από συμφέρον. Διότι αυτά είναι βδελυκτά, ο Θεός τα αποστρέφεται και δεν τα δέχεται. Και όχι μόνο δεν τα δέχεται τιμωρούμαστε κιόλας, επειδή πάμε να ξεγελάσουμε το Θεό, γι΄αυτό καλύτερα να μην τα κάνουμε. Αν όμως ο άνθρωπος, τα κάνει από αγάπη δεν μπορεί να διανοηθεί τι μισθό θα πάρει από το Θεό! Βλέπουμε δηλ. η ίδια πράξη από τη μία να έχει τιμωρία και από την άλλη να έχει ευλογία. Για παράδειγμα, μπορεί να κάνω μια ελεημοσύνη και να τιμωρηθώ και ένας άλλος να κάνει μια ίδια ελεημοσύνη και να ευεργετηθεί. Γιατί ο Θεός την διάθεση και το σκοπό της πράξης αμοίβει και όχι το είδος της πράξης.
Κανένα έργο καμμία εργασία δεν πρέπει να ξεκινάμε αν πρώτα δεν προηγηθεί η προσευχή μας. Εδώ ο ίδιος ο Χριστός πριν πει και κάνει ο,τιδήποτε προσευχόταν, ώστε και οι άλλοι που θα τον άκουγαν να εννοήσουν τα λόγια και τις πράξεις Του.
Πολλά καλά έργα των ανθρώπων, θα παραμείνουν στο τάφο τους. Και αυτό γιατί τα έργα αυτά, δεν έγιναν για τη δόξα του Χριστού και τη σωτηρία τους, αλλά έγιναν για τη δική τους προβολή και οίηση. Μπορεί τα έργα αυτά να είναι πολύ καλά, αλλά δεν βαθμολογούνται στην Ουράνια Τράπεζα. Άρα το ζήτημα για τον άνθρωπο δεν είναι αν κάνει πολλά καλά έργα, αλλά αν αυτά που κάνει, τα κάνει για τη δόξα του Χριστού, με όφελος τη δική του σωτηρία.
Οποιοδήποτε έργο κάνουμε με ταπείνωση, ο διάβολος το καταλαβαίνει άμεσα και καίγεται. Επιστρατεύει τότε όλα τα δαιμόνια με σκοπό, ή να σταματήσουμε το έργο αυτό ή να το συνεχίσουμε δίχως ταπείνωση. Αυτό είναι ο στόχος του. Οι περισσότεροι άνθρωποι συνεχίζουν το έργο τους, χωρίς ταπείνωση και έτσι σταματάει ο διάβολος τον πόλεμο! Αυτοί που προσεύχονται πραγματικά ταπεινά, αντιμετωπίζουν πολύ μεγάλη αντίσταση από τον εχθρό.
Όσο κανείς εφαρμόζει τις εντολές του Χριστού, που είναι γραμμένες στο Ευαγγέλιο, τόσο αρχικά θεραπεύεται στο πρώτο στάδιο, τόσο φωτίζεται στο δεύτερο στάδιο και τόσο χαριτώνεται και αγιάζεται στο τρίτο στάδιο. Το τρίτο στάδιο έχει αρχή και δεν έχει τέλος, είναι μια διενεκής πορεία προς το υπερτέλειο, διότι ο Θεός δεν έχει τέλος, είναι ατελείωτος.
Όσο περισσότερο εφαρμόζεις τις εντολές του Ευαγγελίου, τόσο περισσότερο αυξάνεται η πίστη σου. Εφαρμόζοντας τις εντολές του Χριστού, αυξάνεται η αγάπη μας για Αυτόν, διότι μέσα στην εντολή είναι κρυμμένος ολόκληρος ο Χριστός!
Ως προς την εφαρμογή των εντολών του Χριστού, υπάρχουν 3 τύποι πιστών: α) αυτοί που εφαρμόζουν το Νόμο του Θεού, από αγάπη για το Χριστό β) αυτοί που εφαρμόζουν το Νόμο, προκειμένου να κερδίσουν τον παράδεισο και γ) αυτοί που κάνουν υπακοή, από φόβο για την κόλαση.
Μετά την πτώση των Πρωτοπλάστων, ο Θεός τους έντυσε με χιτώνες. Τους έντυσε πλήρως, ώστε να μην φαίνεται κανένα σημείο του σώματος. Έτσι θέλει ο Θεός να ντύνεται ο άνθρωπος και αυτά που βλέπουμε σήμερα π.χ. οι γυναίκες να φορούν κοντά παντελονάκια σκανδαλίζοντας τους άνδρες, είναι πέρα για πέρα λάθος. Χώρια που με την άσεμνη ενδυμασία, μπορεί ο διάβολος ευκολότερα να μας ρίξει στην αμαρτία. Τα ρούχα που φοράμε, είναι η ανάμνηση της εξορίας μας από τον Παράδεισο.
Οι άνθρωποι όταν ντύνονται με λιγότερα ρούχα (αυτό συμβαίνει ειδικά στις γυναίκες), κινδυνεύουν να δαιμονιστούν, άσχετα αν ο Θεός δεν επιτρέπει να συμβεί πολλές φορές κάτι τέτοιο.
Ποιά είναι η διαφορά μεταξύ ενός έξυπνου και ενός πονηρού ανθρώπου; Και οι 2 είναι έξυπνοι, με την διαφορά, ότι ο πονηρός κάνει κακή χρήση της εξυπνάδας του.
Είμαι υπέρ της χρήσης της τεχνολογίας, με την έννοια, ότι κάνω καλή χρήση αυτής. Γιατί να μην γίνονται με την ίδια τεχνολογία, χρυσές δουλειές ώστε να σώζονται ψυχές, την ίδια στιγμή που ο διάβολος χρησιμοποιεί την τεχνολογία αυτήν, για να χάνονται ψυχές; Το θέμα δεν είναι να φτάσω να πω, π.χ. δεν βλέπω τηλεόραση, αλλά να κάνω καλή χρήση της τηλεόρασης. Είναι κακό να παρακολουθήσω μια πανηγυρική αγρυπνία ή μια πνευμστική ομιλία, στην οποία δεν μπορούμε να παρευρισκόμαστε, ή να παρακολουθήσω μια εκπομπή ενός Εκκλησιαστικού καναλιού που έχει πανελλαδική εμβέλεια; Και τεχνολογία δεν είναι μόνο η τηλεόραση... Η καλή χρήση της τεχνολογίας, μπορεί να κάνει θαύματα!
Όμορφος στα μάτια του Θεού είναι ο ταπεινός άνθρωπος, εκείνος που έχει τη Χάρη και έχει καθαρή καρδιά. Επομένως η ομορφιά στον άνθρωπο βρίσκεται μέσα του και δεν έχει σχέση με την εξωτερική εμφάνιση, όπως την εννοούμε εμείς.
Πρέπει να είμαστε ομόφρονες, να έχουμε κοινό τρόπο σκέψεως. Αυτό εξασφαλίζει την ενότητα.
Πριν πάμε να εξομολογηθούμε, θα πρέπει να ρίξουμε δάκρυα μετανοίας και να πονέσουμε μέσα μας, για τα αμαρτήματα που έχουμε διαπράξει και να έχουμε διάθεση, να μην ξανακάνουμε αυτές τις αμαρτίες. Άμα δεν πάμε με τέτοια προετοιμασία στην εξομολόγηση, τότε θα εξομολογηθούμε τα αμαρτήματα μας και θα τα ξανακάνουμε...
Η συγχωρητική ευχή που μας διαβάζει ο πνευματικός, εφόσον είπαμε τις αμαρτίες μας έχει διπλή σημασία: Αφενός μας συγχωρεί τις αμαρτίες όλες και αφετέρου μας δίνει Χάρη, στο να μην επαναλάβουμε τις ίδιες αμαρτίες.
Όταν με επίγνωση και σκόπιμα δεν πω μια αμαρτία στην εξομολόγηση, τότε βλασφημώ το Άγιο Πνεύμα και αυτή η αμαρτία, δεν έχει συγχώρεση ούτε στον νυν, ούτε στον μέλλοντα αιώνα και δεν θα σωθώ.
Εάν πεθάνουμε εν μετανοία και δεν προλάβουμε να εξομολογηθούμε, διότι οι συγκυρίες ήταν τέτοιες που δεν μπορούσαμε να εξομολογηθούμε, θα σωθούμε. Αντίθετα εάν πεθάνω δίχως διάθεση μετάνοιας, εξομολογημένος όμως, κολάστηκα!
Οι περισσότεροι, δεν θυμούνται πολλές από τις αμαρτίες που έχουν κάνει στη ζωή τους, για να τις εξομολογηθούν, διότι δεν έμαθαν να κάνουν αυτοκριτική και να εργάζονται πάνω στον εαυτόν τους.
Φαντάζεστε ο Θεός να ζητούσε, για να μας συγχωρέσει τις αμαρτίες μας, να σκάβαμε 10 στρέμματα ή να κόβαμε το μισό δαχτυλάκι μας! Και όμως ο Θεός, δεν ζητάει τίποτα από αυτά. Το μόνο που ζητάει είναι, να πάμε να εξομολογηθούμε τις αμαρτίες μας. Έκανε ο Θεός να συγχωρούνται οι αμαρτίες μας με έναν εύκολο τρόπο, ώστε να είναι προσιτός για όλους και να οικονομούνται όλοι. Εάν μερικοί δεν σώζονται, ούτε αυτό το απλό δεν θέλουν να πουν. Πιο απλό τρόπο σωτηρίας από αυτόν δεν μπορεί να υπάρξει. Γι΄αυτό πάντα λέω ότι, το να σωθεί κανείς, είναι πάρα πολύ εύκολο.
Είναι αποκάλυψη της Εκκλησίας μας, ότι ο εξομολογούμενος άνθρωπος έχει στοιχεία ταπείνωσης, ενώ ο εν γνώση μη εξομολογούμενος άνθρωπος, δεν έχει στοιχειώδη ταπείνωση.
Εξομολόγηση χωρίς μετάνοια είναι πολύ εύκολο πράγμα. Όμως έτσι καπηλεύεται κανείς αγρίως την Θεία Μακροθυμία και ξανακάνει την ίδια αμαρτία. Ο σκοπός όμως της μετάνοιας, είναι να μην ξανακάνει κανείς την ίδια αμαρτία. Εξομολόγηση χωρίς μετάνοια μοιάζει με αυτό που έκανε ο Ιούδας που μεταμελήθη. Είναι προτιμότερο να μετανοήσει κανείς και να μην επαναλάβει την αμαρτία, παρά να εξομολογείται χωρίς να μετανοεί, επαναλαμβάνοντας την αμαρτία.
Η επιθυμία είναι έμφυτη στον άνθρωπο, με σκοπό να επιθυμήσει το Θεό. Ο διάβολος όμως, διαστρέφει αυτήν την επιθυμία και κάνει τον άνθρωπο να επιθυμεί την αμαρτία.
Είναι προτιμότερο να κάνεις ελεημοσύνη μια μέρα το χρόνο, να τα δώσεις όλα για έναν χρόνο σε έναν που τον ξέρεις για να πιάσει τόπο, παρά να δίνεις ένα-ένα στον καθένα σε όλο το χρόνο σε ανθρώπους που δεν γνωρίζεις. Το θέμα με την ελεημοσύνη δεν είναι πόσους θα βοηθήσουμε, αλλά πως να επενδύσουμε και να ασφαλίσουμε αυτούς που ελεούμε. Για παράδειγμα, εάν κάποιος είναι μέθυσος και θέλει ελεημοσύνη, δεν θα του δώσουμε, γιατί αυτός δεν θα αξιοποιήσει σωστά τα χρήματα και θα πάει να τα πιεί. Γινόμαστε συνυπεύθυνοι του πάθους του. Ο σκοπός της ελεημοσύνης είναι ο ελεών και ελεούμενος να ωφεληθούν και όχι να βλαφτούν.
Όταν τα χέρια μας είναι μέσα στην πίσσα, δεν μπορούμε να κόψουμε ψωμί και να το μοιράσουμε στους άλλους. Έτσι και εμείς, άμα δεν τακτοποιήσουμε και ελεήσουμε πρώτα τον εαυτόν μας, με το να μεριμνήσουμε για την ψυχή μας, δεν πρόκειται ο Θεός να λάβει υπόψη του, καμμία ελεημοσύνη που θα κάνουμε στους άλλους, ό,τι και να κάνουμε...
Η εντολή του Θεού είναι ρητή: Με τον ιδρώτα σου θα βγάζεις το χρήμα σου και με αυτό θα βοηθήσεις (έστω τα λίγα) τον συνάνθρωπο σου. Τα χρήματα που κερδίζεις χωρίς κόπο στη ζωή σου ή τα κληρονόμησες, καλό είναι να τα κάνεις καλή διαχείριση, αλλά δεν μπορούν να σου δώσουν τα πνευματικά εκατομμύρια που αποκομίζεις, κάνοντας ελεημοσύνη με τα λεφτά του ιδρώτα σου.
Τα έμβρυα που είναι θύματα των εκτρώσεων, πάνε στον παράδεισο (γιατί ο Θεός θα ήταν άδικος αν τα τοποθετήσει στην κόλαση, αφού δεν έχουν συνειδητές αμαρτίες) και ο ιατρός που κάνει εκτρώσεις, είναι σαν τον φονιά, που εν γνώση του σκοτώνει. Μπορεί να πάνε στον παράδεισο, αλλά επειδή είναι αβάπτιστα, δεν πάνε στον ίδιο τόπο που πάνε τα βαπτισμένα. Τα μεν αβάπτιστα θα βλέπουν Φως σαν πυγολαμπίδα (σε σχέση με τα βαπτισμένα είναι τυφλά), ενώ τα βαπτισμένα θα βλέπουν Φως σαν 1000 ήλιοι. Η διαφορά της φωτοχυσίας είναι πολύ μεγάλη!!!
Πολλά καλά έργα των ανθρώπων, θα παραμείνουν στο τάφο τους. Και αυτό γιατί τα έργα αυτά, δεν έγιναν για τη δόξα του Χριστού και τη σωτηρία τους, αλλά έγιναν για τη δική τους προβολή και οίηση. Μπορεί τα έργα αυτά να είναι πολύ καλά, αλλά δεν βαθμολογούνται στην Ουράνια Τράπεζα. Άρα το ζήτημα για τον άνθρωπο δεν είναι αν κάνει πολλά καλά έργα, αλλά αν αυτά που κάνει, τα κάνει για τη δόξα του Χριστού, με όφελος τη δική του σωτηρία.
/
18

Βλέπετε 1 - 33 από τα 572 αποτελέσματα