Περί...

Loading...
Όσιος Ιωσήφ της Όπτινα
Βιογραφία
Κοινοποίηση
Για τις πράξεις των άλλων δεν υπάρχει τίποτα άλλο που να μας ηρεμεί περισσότερο, όσο η σιωπή, η προσευχή και η αγάπη.
Καλό είναι να καλύπτεται τα ελαττώματα των συνανθρώπων σας, όταν μπορείτε να το κάνετε και όταν αυτό δεν προξενεί κακό, όταν όμως τα ελαττώματα αρχίζουν αφεαυτών να αποκαλύπτονται, τότε καλύτερα να επιμείνετε στην αλήθεια, βασιζόμενοι στο θέλημα του Θεού.
Μέσω των δυσάρεστων συμβάντων κατανοούμε, ότι δεν έχουμε υπομονή και αν δεν έχουμε υπομονή, αυτό σημαίνει, ότι είμαστε εγωιστές. Η γνώση αυτή όμως, οφείλει να μας προδιαθέσει σε αυτομεμψία και μετάνοια, αλλά και να μας κάνει να ζητήσουμε μέσω της προσευχής, το έλεος του Θεού, αφού χωρίς τα δυσάρεστα συμβάντα, ο άνθρωπος τείνει προς την έπαρση.
Να προσεύχεσαι στον Θεό, για όποιον σε βρίζει και να τον θεωρείς ευεργέτη σου και κατά κανένα τρόπο, μην τον εκδικηθείς. Ο πονηρός τον ωθεί να σε βρίσει, αυτόν πρέπει να μισείς και όχι αυτόν που σε έβρισε. Για εκείνον, να προσεύχεσαι... Τότε θα διδαχτείς την ταπεινοφροσύνη, όταν οι άλλοι σε κατηγορούν. Και να θεωρείς, ότι αυτό σου αξίζει, λόγω των αμαρτιών σου.
Η συνείδηση του ανθρώπου, είναι σαν το ξυπνητήρι. Αν χτυπήσει και σηκωθείς αμέσως, γνωρίζοντας πως πρέπει να πας στη δουλειά σου, τότε θα το ακούς συνέχεια. Αν όμως για μερικές μέρες στη σειρά δεν σηκωθείς αμέσως, αλλά δικαιολογείσαι λέγοντας ''ας καθήσω ακόμα λίγο στο κρεββάτι'', τότε το ξυπνητήρι δεν θα σε ξυπνήσει ποτέ...
Καλό είναι να καλύπτεται τα ελαττώματα των συνανθρώπων σας, όταν μπορείτε να το κάνετε και όταν αυτό δεν προξενεί κακό, όταν όμως τα ελαττώματα αρχίζουν αφεαυτών να αποκαλύπτονται, τότε καλύτερα να επιμείνετε στην αλήθεια, βασιζόμενοι στο θέλημα του Θεού.
Αν η προσευχή σου δεν είναι θερμή, δεν σημαίνει και πως δεν είναι ευάρεστη στο Θεό. Μερικές φορές η προσευχή αυτή μπορεί να θεωρηθεί ως θυσία, αν ο άνθρωπος ταπεινώνεται και μέμφεται τον εαυτόν του, μπροστά στο Θεό.
Να προσεύχεσαι στον Θεό, για όποιον σε βρίζει και να τον θεωρείς ευεργέτη σου και κατά κανένα τρόπο, μην τον εκδικηθείς. Ο πονηρός τον ωθεί να σε βρίσει, αυτόν πρέπει να μισείς και όχι αυτόν που σε έβρισε. Για εκείνον, να προσεύχεσαι... Τότε θα διδαχτείς την ταπεινοφροσύνη, όταν οι άλλοι σε κατηγορούν. Και να θεωρείς, ότι αυτό σου αξίζει, λόγω των αμαρτιών σου.
Αν οι αμαρτίες του αδελφού σου σ' ενοχλούν και δεν μπορείς να βρεις την ειρήνη της ψυχής σου, θυμήσου τα εξής:

Α) Αν οι αμαρτίες του αδελφού σου που θέλεις να διορθώσεις σ' ενοχλούν, σ' εκνευρίζουν και χάνεις την ειρήνη σου, τότε αμαρτάνεις και εσύ. Η αμαρτία δεν διορθώνεται με την αμαρτία, αλλά με την ταπείνωση
Β) Ο ζήλος που θέλει από μόνος του να καταστρέψει όλα τα κακά, είναι από μόνος του ένα μεγάλο κακό
Γ) Μέσα στο μάτι σου υπάρχει ένα μεγάλο δοκάρι και εσύ προσέχεις το κάρφος στο μάτι του αδελφού σου
Δ) Υπάρχουν ατέλειες που είναι αναπόφευκτες και άλλες, που μπορεί να είναι ευεργετικές. Το καλό δοκιμάζεται από το κακό
Ε) Το παράδειγμα της μακροθυμίας του Θεού, πρέπει να χαλιναγωγήσει την ανυπομονησία μας, που μας στερεί την ειρήνη
ΣΤ) Το παράδειγμα του ίδιου του Κυρίου μας Ιησού Χριστού μας φανερώνει, με πόση ταπείνωση και καρτερία πρέπει να υπομένουμε την ανθρώπινη αμαρτία. Αν δεν έχουμε κάποια θέση ευθύνης έναντι των άλλων, πρέπει να αντιμετωπίζουμε την αμαρτία τους με συμπάθεια
Ζ) Κάθε άνθρωπος καταδικάζει εκείνες τις αμαρτίες των άλλων, για τις οποίες κατηγορείται ο ίδιος και
Η) Για τις πράξεις των άλλων δεν υπάρχει τίποτα άλλο που να μας ηρεμεί περισσότερο, όσο η σιωπή, η προσευχή και η αγάπη...
Το παράδειγμα της μακροθυμίας του Θεού πρέπει να χαλιναγωγήσει την ανυπομονησία μας, που μας στερεί την ειρήνη.
Είναι αδύνατον να μην έρχονται στο μυαλό σου σκέψεις ματαιοδοξίας, αλλά και άσχημες σκέψεις. Το δέον είναι απλώς να μάχεσαι με αυτές και να τις αποδιώχνεις, με την βοήθεια του Θεού.
Αν οι αμαρτίες του αδελφού σου σ' ενοχλούν και δεν μπορείς να βρεις την ειρήνη της ψυχής σου, θυμήσου τα εξής: α) Αν οι αμαρτίες του αδελφού σου που θέλεις να διορθώσεις σ' ενοχλούν, σ' εκνευρίζουν και χάνεις την ειρήνη σου, τότε αμαρτάνεις και εσύ. Η αμαρτία δεν διορθώνεται με την αμαρτία, αλλά με την ταπείνωση β) Ο ζήλος που θέλει από μόνος του να καταστρέψει όλα τα κακά, είναι από μόνος του ένα μεγάλο κακό γ) Μέσα στο μάτι σου υπάρχει ένα μεγάλο δοκάρι και εσύ προσέχεις το κάρφος στο μάτι του αδελφού σου δ) Υπάρχουν ατέλειες που είναι αναπόφευκτες και άλλες, που μπορεί να είναι ευεργετικές. Το καλό δοκιμάζεται από το κακό ε) Το παράδειγμα της μακροθυμίας του Θεού, πρέπει να χαλιναγωγήσει την ανυπομονησία μας, που μας στερεί την ειρήνη στ) Το παράδειγμα του ίδιου του Κυρίου μας Ιησού Χριστού μας φανερώνει, με πόση ταπείνωση και καρτερία πρέπει να υπομένουμε την ανθρώπινη αμαρτία. Αν δεν έχουμε κάποια θέση ευθύνης έναντι των άλλων, πρέπει να αντιμετωπίζουμε την αμαρτία τους με συμπάθεια ζ) Κάθε άνθρωπος καταδικάζει εκείνες τις αμαρτίες των άλλων, για τις οποίες κατηγορείται ο ίδιος και η) Για τις πράξεις των άλλων δεν υπάρχει τίποτα άλλο που να μας ηρεμεί περισσότερο, όσο η σιωπή, η προσευχή και η αγάπη...
Εμείς οι ίδιοι μεγαλώνουμε την θλίψη, όταν μεμψιμοιρούμε. Και αν δεν υπομένουμε τις θλίψεις ή αν τις υπομένουμε με γογγυσμούς, με οργή, με πικρία και εκνευρισμό, τότε τί είδους υπομονή είναι αυτή; Αυτή είναι μόνο μομφή από την κακία και την οργή που ενυπάρχει εντός μας και εκ τούτου υπερηφάνεια.
Η Βασιλεία των Ουρανών δεν προσφέρεται σε όσους αναπαύονται, αλλά μόνο στους κοπιώντες και τους υπομένοντες τις θλίψεις.
Οι περιστάσεις που μας περιστοιχίζουν, δεν υπάρχουν απλώς τυχαίως, όπως νομίζουν πολλοί, αλλά όλα συντελούνται σύμφωνα με την Θεία Πρόνοια.
Όσοι προχωρούν σε γάμο ελκόμενοι από το πάθος, τις περισσότερες φορές, δυστυχούν στη ζωή τους.
Όταν επαινούμε και δικαιώνουμε τον εαυτόν μας, στα λόγια μας κρύβεται πάντα η ανυπακοή και η αλαζονεία και τούτο ο Θεός το απεχθάνεται. Για το αμάρτημα αυτό ζήτα συγχώρεση από τον Κύριο με την εξομολόγησή σου. Ταυτόχρονα, να προσπαθείς να συντρίψεις την καρδιά σου, με την μνήμη του αιφνιδίου θανάτου.
Αν οι αμαρτίες του αδελφού σου που θέλεις να διορθώσεις σ' ενοχλούν, σ' εκνευρίζουν και χάνεις την ειρήνη σου, τότε αμαρτάνεις και εσύ. Η αμαρτία δεν διορθώνεται με την αμαρτία, αλλά με την ταπείνωση.
Αν οι αμαρτίες του αδελφού σου που θέλεις να διορθώσεις σ' ενοχλούν, σ' εκνευρίζουν και χάνεις την ειρήνη σου, τότε αμαρτάνεις και εσύ. Η αμαρτία δεν διορθώνεται με την αμαρτία, αλλά με την ταπείνωση.
/
1

Βλέπετε όλα τα αποτελέσματα