Περί...

Loading...
Π. Αθανάσιος Μυτιληναίος
Βιογραφία
Κοινοποίηση
Αν προσέξουμε, στραφούμε πίσω στις ρίζες μας και γίνουμε πνευµατικότερος λαός, ίσως ο Θεός, μας ξανά χαρίσει την πόλη με τον ναό της.
Όταν φθάσωμε να κάνωμε νόμους υπέρ των ομοφυλοφίλων…
Ε, Σίγουρα! Σίγουρα! Σίγουρα!, θα έχωμε γίνει άμπελος Σοδόμων και Γομόρρας…
Διότι, ποιό ήταν το αμάρτημα αυτής της Πενταπόλεως;
Η ομοφυλοφιλία...
Εάν καθαρίσουμε την καρδιά μας από τον εγωισμό, καμμία ειρωνεία και κοροϊδία από τους άλλους, δεν είναι ικανή να μας θίξει και να μας πειράξει. Εάν όμως δεν πετύχαμε την κάθαρση της καρδιά μας και προκειμένου να μην φανούμε, ότι υστερούμε έναντι των άλλων, όταν μας κοροϊδεύουν οι άλλοι θιγόμαστε και αντιδρούμε. Έτσι όμως, αμέσως παραιτούμαστε της ομολογίας του Χριστού, παραιτούμαστε του ενάτου Μακαρισμού Του (''μακάριοί έστε όταν ονειδίσωσιν υμάς...''), διότι η ειρωνεία, ο ονειδισμός, ήδη μας ''θέρισε'' και μας ''κέρδισε''.
Η ειρωνεία είναι ένα πονηρό, αποτελεσματικό και ψυχολογικό όπλο στα χέρια των κοσμικών ανθρώπων.
Η πιο ελαφριά μορφή κόστους ομολογίας του Χριστού, είναι η ειρωνεία του άλλου προς εμάς.
Το να θέλεις να ευτυχήσεις με τις απολαύσεις και τις χαρές του κόσμου τούτου, είναι σαν να θέλεις να ξεδιψάσεις με θαλασσινό νερό.
Ας θυμηθούμε τους Μάρτυρες, το πως δόξασαν τον Θεό. Σας θυμίζω τον Άγιο Γεδεών τον Νέο, που όταν του έκοβαν τα μέλη με το τσεκούρι, ζήτησε ο Άγιος να κοπεί το δεξί του χέρι τελευταίο. Του έκοψαν το ένα πόδι και το άλλο, μετά το αριστερό του χέρι και τότε με το δεξί του χέρι έκανε το σταυρό του και δόξασε τον Θεό... Και στο τέλος κόψανε και το δεξί του χέρι.
Όταν ο διάβολος πείραξε τον Χριστό στην έρημο, παρατηρούμε, ότι στον πρώτο πειρασμό, ο διάβολος παρακινεί τον Χριστό στον εύκολο χορτασμό, στον δεύτερο πειρασμό Τον παρακινεί στην εύκολη δόξα και στον τρίτο πειρασμό Τον παρακινεί στον εύκολο πλουτισμό. Ο διάβολος πάντα παρακινεί τον άνθρωπο στην ευκολία...
Οι εντολές του Χριστού δεν είναι βαριές. Το λέει ο ίδιος ο Χριστός: Ο γαρ ζυγός μου χρηστός και το φορτίον μου ελαφρόν εστί (Ματθ. 11,30). Εκείνο που κάνεις τις εντολές του Χριστού να μην είναι βαριές είναι η αγάπη μας στον Χριστό και στους ανθρώπους. Είναι αδύνατον να εφαρμόσουμε έστω και μία εντολή του Χριστού, εάν δεν έχουμε ταπείνωση.
Μια πέτρα κρύβει φωτιά μέσα. Τον καιρό που συνετέθη και εναπετέθη στη γη περιέκλεισε πυρ. Όταν την βλέπεις, την πιάνεις, την χαϊδεύεις, δεν αντιλαμβάνεσαι τίποτα. Για χτύπησέ την να δεις, θα βγάλει φωτιά από μέσα. Έτσι είναι οι εντολές. Περιέχουν μέσα τον Θεό. Όταν τις χτυπήσεις, τις εφαρμόσεις, τις τηρήσεις, τις ψαχουλέψεις καλά-καλά, τις ζήσεις, τις βιώσεις, ε, τότε, ξεπηδά από εκεί μέσα ο Θεός.
Το να πιστεύει κάποιος στον Θεό και να μην εκτελεί τις εντολές Του, μοιάζει με εκείνον που παραδέχεται την μάνα του, αλλά να την κακοποιεί και να την αφήνει να ζήσει μόνη της στο πεζοδρόμιο... Αυτός που πράττει έτσι, είναι χειρότερος από εκείνον που δεν πιστεύει, γιατί κινείται φαρισαϊκά.
Οι ταράτσες των πολυκατοικιών έχουν κάγκελα, όχι για να περιορίσουν την ελευθερία του ανθρώπου, αλλά για να ασφαλίσουν την ελευθερία και τη ζωή του. Κάτι παρόμοιο συμβαίνει και με τις εντολές του Θεού. Δεν εμποδίζουν την ελευθερία μας, αλλά την εξασφαλίζουν και μας προστατεύουν από κάθε πτώση στην αμαρτία.
Οι δέκα εντολές της Παλαιάς Διαθήκης, ισχύουν και στην Καινή Διαθήκη. Θα πρέπει όμως να έχουμε υπόψη μας την Καινή Διαθήκη, για να εφαρμόσουμε ορθώς τις 10 εντολές. Όταν για παράδειγμα η Παλαιά Διαθήκη λέει ''ου φονεύσεις'', δεν αναφέρεται μόνο στο ότι παίρνω ένα περίστροφο και σκοτώνω. Γιατί ο Ευαγγελιστής Ιωάννης σε μία του Επιστολή αναφέρει, ότι εκείνος που δεν αγαπάει τον αδελφό του, είναι ανθρωποκτόνος. Άρα όσες φορές δεν αγαπήσαμε τον αδελφό μας, σταθήκαμε ανθρωποκτόνοι και επομένως δεν έχουμε το δικαίωμα να λέμε, ότι δεν σκότωσα στην ζωή μου... (όπως υποστηρίζουν οι περισσότεροι).
Όταν ένας άνδρας ντύνεται γυναικεία, τότε πώς είναι δυνατόν ποτέ, να αισθανθεί αντρικά; Και όταν μια γυναίκα ντύνεται αντρικά, πώς είναι δυνατόν ποτέ, να αισθανθεί γυναικεία; Αυτό λέγεται ψυχολογικός εκφυλισμός γι' αυτό και υπάρχει η ομοφυλοφιλία τόσο στους άντρες, όσο και στις γυναίκες.
Πραγματικά έξυπνος άνθρωπος είναι εκείνος, που αποφεύγει την αμαρτία.
Ο άνθρωπος έχει πλαστεί ελεύθερος, όχι με την έννοια της εκλογής του καλού και του κακού, αλλά της δυνατότητας να πράξει το καλό ή το κακό. Διότι άμα η ελευθερία ήταν θέμα επιλογής, τότε θα μπορούσαμε να πούμε: ''Γιατί μας κρίνει Κύριε; Δεν με άφησες να επιλέξω; Τώρα γιατί με κρίνεις;''. Επομένως η ελευθερία δεν είναι θέμα επιλογής, αλλά απλώς η δυνατότητα να κάνει κανείς και το κακό... κάτι που δεν συμφέρει.
Οι διάφορες εορτές που γίνονται, εορτή των κερασιών, εορτή του καρπουζιού, εορτή των ανθέων κ.ά. είναι καθαρά ειδωλολατρικές εορτές, στις οποίες ταυτοχρόνως μεθοδεύεται, στο να καταργηθούν οι Χριστιανικές εορτές.
Η κακή επιθυμία είναι η πηγή όλων των κακιών. Όλες οι αμαρτίες, έχουν κοινή ρίζα: την επιθυμία. Όταν δεν υπάρχει αυτή η επιθυμία, δεν είναι δυνατόν να αναπτυχθεί η αμαρτία, όπως δεν είναι δυνατόν να αναπτυχθεί το φυτό, εάν δεν έχει ρίζα.
Όσα περισσότερα ζητούμε και επιθυμούμε, τόσο λιγότερη ανάπαυση θα έχουμε.
Η εξομολόγηση χωρίς υπακοή στον πνευματικό πατέρα, όχι μόνο είναι ανώφελη, αλλά και επικίνδυνη, διότι μπορεί κανείς να τύχη της τιμωρίας του Θεού.
Ένας που εξομολογείται, παίρνει την συγχώρεση από τον πνευματικό, αλλά ο πνευματικός του βάζει επιτίμιο, που έχει παιδαγωγικό ρόλο, προκειμένου να μην ξανακάνει την ίδια αμαρτία.
Αν πείτε να ζήσετε ζωή εγκρατείας, βίο σώφρονα και καθαρό, θα σας κοιτάξουν με οίκτο και θα πουν, ότι είστε διεστραμμένοι. Είπαν οι βρώμικοι τους καθαρούς ακάθαρτους! Έτσι είναι... Όταν, αγαπητοί μου, πιά η ακαθαρσία γίνεται νόμος, γίνεται ήθος, γίνεται πράξη, οι άνθρωποι μεταξύ των δεν ντρέπονται και θα πουν ανώμαλο τον σώφρονα και τον ηθικό και τον αγνό άνθρωπο! Εκεί έφτασε η εποχή μας, στο να έχει, όχι πιά διαστροφή πράξεων, αλλά να έχει και διαστροφή αντιλήψεων, δηλαδή πλέον ο άνθρωπος αληθινά έχει διαστραφεί!
Σου ζητάει ο άλλος χρήματα. Και ξέρεις, ότι αυτά θα τα παίξει χαρτιά, θα μεθύσει και γενικά δεν θα τα χρησιμοποιήσει για τίμιο σκοπό. Θα του πεις ότι έχεις, αλλά δεν του δίνεις. Και δεν του δίνεις, για να διορθωθεί... Δεν θα του δώσεις λοιπόν, γιατί έτσι και τα χρήματα ''γλυτώνεις'' και την αλήθεια λες και αυτόν διορθώνεις. Αντιθέτως αν του δώσεις ή του πεις ψέματα ότι δεν έχεις, τότε και ψέματα είπες και αυτόν δεν διορθώνεις.
Είναι πολύ δύσκολο, ο έμπορος να είναι σωστός Xριστιανός. Είναι ανάγκη όμως, να είναι Xριστιανός, διαφορετικά δεν μπορεί να είναι έμπορος, αν θέλει να είναι Xριστιανός. Ή δεν μπορεί να είναι Xριστιανός, αν θέλει να είναι έμπορος, αν νομίζει, ότι αυτά τα δύο πράγματα δεν ταιριάζουν. Ξαναλέω, είναι δύσκολο. Δεν υπάρχει μόνο ανάγκη ευστροφίας και εμπορικής ικανότητας στον έμπορο, να ασκεί το επάγγελμά του. Χρειάζεται ευστροφία μυαλού, πως δεν θα πει και ψέματα, πως δεν θα εξαπατήσει και ταυτόχρονα να μην ζημιωθεί. Είναι θέμα δικό του, πως θα είναι εύστροφος. Και αν θέλετε, ο Κύριος μας θέλει εύστροφους!
Γιατί οι Εβραίοι έμειναν 70 χρόνια αιχμάλωτοι στην Βαβυλώνα; Διότι δεν φύλατταν, τα Σάββατα, τις εορτές και τις αργίες και εργάζονταν. Τί λέτε, θα πάτε στο χωράφι σας να οργώσετε, να σπείρετε την Κυριακή; Αδελφοί μου, προσέξτε! Θα τηρήσουμε την Κυριακή και τις αργίες, για να έχουμε την ευλογία από τον Κύριο.
Ο άξονας του εγωισμού έχει δύο πόλους: Ο ένας είναι τα αισθήματα υπεροχής και ο άλλος είναι τα αισθήματα μειονεκτικότητος.
Λέει η εντολή του Κυρίου: Να αγαπήσεις τον πλησίον σου, όσο αγαπάς τον εαυτόν σου. Αλλά εάν τον εαυτόν σου δεν τον αγαπάς, διότι τον κακοποιείς με οποιονδήποτε τρόπο (π.χ. καπνίζεις), τότε με ποιό κριτήριο, αφού καταστρέφεις τον εαυτόν σου, θα αγαπήσεις τον πλησίον σου; Άρα καταστρέφεις και την εντολή της αγάπης προς τον πλησίον. Και εάν καταστρέφεις την εντολή της αγάπης προς τον πλησίον που τον βλέπεις, τότε πως θα αντιληφθείς ότι προσβάλλεις τον Θεό που δεν Τον βλέπεις και λες ότι Τον αγαπάς;
Την αγάπη προς τον Χριστό πρέπει πρώτα να καλλιεργούμε και μετά έρχεται η αγάπη προς τον πλησίον. Αν εξορίσαμε ή αγνοήσαμε την αγάπη μας προς τον Χριστό, τότε η αγάπη μας προς τον πλησίον είναι μια ουτοπία...
Ο σκοπός τόσο των σωματικών αισθήσεων, όσο και των πνευματικών αισθήσεων είναι να αντιληφτεί ο άνθρωπος πρώτιστα τον Θεό και να Τον αναγνωρίσει ως Δημιουργό και Πατέρα.
Αίρεση είναι η λογική ερμηνεία του αποκαλυφθέντος δόγματος. Γεννήτορες των αιρέσεων είναι ο διάβολος, η υπερηφάνεια, ο εγωισμός και η άγνοια.
Η αίρεση διακρίνεται σε 3 τομείς:

Α) η δογματική απόκλιση που αναφέρεται σε κάθε δόγμα που η Αγία Γραφή μας αποκαλύπτει
Β) η ηθική απόκλιση που αναφέρεται στον ηθικό νόμο του Ευαγγελίου (π.χ. να υποστηρίζουμε ότι επιτρέπονται οι προγαμιαίες σχέσεις) και
Γ) η κοινωνική απόκλιση που αναφέρεται στις διάφορες κοινωνικές αντιλήψεις, περί κατανομής και απολαύσεως των υλικών αγαθών (π.χ. να υποστηρίζουμε ότι ο Παράδεισος είναι στη γη με την υλιστική μορφή (φας, πιες, γλέντα)).
/
9

Βλέπετε 1 - 33 από τα 277 αποτελέσματα