Περί...

Loading...
Αρχιμ. Χαράλαμπος Βασιλόπουλος
Βιογραφία
Κοινοποίηση
Στην λατρεία του Θεού, βρίσκεται η ευτυχία του ανθρώπου. Όσο καλύτερα λατρεύεις τον Θεό, τόσο περισσότερη ευτυχία αισθάνεσαι.
Όταν ο άνθρωπος ευτυχεί, χρειάζεται μεγάλη προσοχή, γιατί συνήθως τότε, μέσα στην ''μέθη'' της ευτυχίας, ξεχνάει τον Θεό. Ο άνθρωπος εις την ευτυχία του προπαντός, πρέπει περισσότερο να καταφαφεύγει στον Θεό, να προσεύχεται και να Τον ευχαριστεί. Έτσι εάν και στην ευτυχία του ο άνθρωπος φέρεται με φόβο Θεού, τότε ο Θεός, θα του δώσει ακόμη περισσότερα και ανώτερα αγαθά, όπως έδωσε στον Απόστολο Πέτρο. Τον Πέτρο, από αλιέα ιχθύων, τον έκανε αλιέα ανθρώπων, διδάσκαλο της οικουμένης, κλειδοκράτορα της Βασιλείας των Ουρανών.
Η ημέρα της εξομολογήσεως, πρέπει να είναι σταθμός στην ζωή μας. Εφόσον το Άγιο Πνεύμα, μου δίνει την λευκότητα και αγιότητα της ψυχής μου, θα αγωνιστώ μέχρι τέλους. Θα προτιμήσω χίλιες φορές θάνατο, παρά να πέσω στα ίδια. Μια φορά κάηκα, δεν θα ξανακαώ. Με τέτοια απόφαση, να εξομολογηθεί κανείς.
Πολλοί δεν εκκλησιάζονται, διότι δεν τους αρέσει το ''προσωπικό'' της Εκκλησίας: ο παπάς, οι ψάλτες, οι επίτροποι, οι εκκλησιαζόμενοι... Αλλά αδελφέ μου, στην Εκκλησία για ποιόν πηγαίνεις; Για να δεις τους ανθρώπους ή για να προσευχηθείς στον Χριστό; Εάν ο βασιλιάς σε καλούσε στο παλάτι του, για να σου δώσει ό,τι θέλεις, δεν θα πήγαινες, επειδή ο (υπεύθυνος) επί της διαμονής δεν ήταν καλός; Δεν έρχεσαι αγαπητέ στην Εκκλησία, για τον παπά και τον επίτροπο, αλλά για τον Χριστό, ώστε να λάβεις, ότι θα σου δώσει ο Θεός, δια του ιερέως.
Ο Χριστιανός προκειμένου να Εκκλησιαστεί, οφείλει να προετοιμαστεί καταλλήλως, ώστε να έχει ωφέλεια. Θα πρέπει: α) Να προετοιμάζεται καθόλη την εβδομάδα. Ο καλός Χριστιανός, σκέφτεται την Εκκλησία, όλη την εβδομάδα. Λαχταρά πότε θα έρθει η Κυριακή για να εκκλησιαστεί. Εκείνος που πράγματι αγαπά τον Θεό, δεν βλέπει την ώρα, πότε να εκκλησιαστεί. Είναι σαν τον αρραβωνιασμένο, που λαχταρά να μεταβεί στο σπίτι της μνηστής του. Όταν όμως διέρχεται αμέριμνος την εβδομάδα, την Κυριακή θα προσπαθεί να στρυμώξει το νου του μέσα στην Εκκλησία, αλλά θα είναι σαν τον κλέφτη, που τον έκλεισαν στο κρατητήριο και αυτός κοιτάζει, πως και από που να δραπετεύσει και β) Να προετοιμαστεί προπαντός το Σαββατόβραδο. Πρώτα με την καθαριότητα του σώματος. Θα διαβάσει με την οικογένεια και τα παιδιά του, το Ευαγγέλιο και τον Απόστολος της επομένης και εάν πρόκειται να Κοινωνήσει, θα διαβάσει την Ακολουθία της Θείας Μεταλήψεως. Επίσης θα πρέπει να ανακρίνει τον εαυτό του, τι έκανε όλη την εβδομάδα, για να ζητήσει συγχώρηση από τον Θεό και θα σκεφτεί όλες τις ευεργεσίες Του, για να Τον ευχαριστήσει. Έχε υπόψην σου, ότι ο σατανάς το Σάββατο, θα σου βάλει χίλια δύο εμπόδια και ιδίως, όταν πρόκειται να Κοινωνήσεις.
Ο άνθρωπος που δεν μπορεί να συγκρατηθεί στα φαγητά, δεν θα συγκρατηθεί, στο να μην διαπράξει οποιαδήποτε άλλη αμαρτία.
Ο ανάδοχος πρέπει να παρακολουθεί το παιδί που βάπτισε και να εργάζεται να το κάνει Χριστιανό. Πρέπει να φροντίσει, για την Χριστιανική του πρόοδο, να το συμβουλεύει παντού και πάντοτε, να το οδηγήσει στα κατηχητικά, να του δίνει να διαβάσει Χριστιανικά βιβλία, να το οδηγήσει στην Εκκλησία, για να εξομολογηθεί. Τότε θα είναι εντάξει και θα έχει μισθό από τον Θεό.
Παρατηρήσατε, ότι κατά την Θεία Λειτουργία, προτού να αναγνωστεί το Ευαγγέλιο, λέγονται τα απολυτικία των Αγίων; Γιατί άραγε; Διότι οι Άγιοι έγιναν Άγιοι με το Ευαγγέλιο. Επομένως και εμείς με το Ευαγγέλιο θα αποκτήσουμε την απαραίτητα αγιότητα και θα κερδίσουμε την Βασιλεία του Θεού.
Από την στιγμήν λοιπόν, που κάποιος ή κάποια θα πιάσουν στα χέρια τους την τράπουλα δια να κάνουν «προβλέψεις» (χαρτομαντεία), και οι 52 κακοί δαίμονες θα προσέλθουν και θα ριζώσουν στο σπίτι και βαθμηδόν μέσα στα ίδια τα άτομα, τα οποία και τα κάλεσαν! Έτσι η χαρτομάντις θα δή μετ' εκπλήξεως ότι σιγά - σιγά πράγματι θα αρχίσει να προβλέπη ορθώς αρκετά γεγονότα! Ας μη ξεχνάμε, ότι πολλάκις οι δαίμονες κάνουν πολλά ΚΑΤΑ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΙΝ ΤΟΥ ΘΕΟΥ!
Οι περισσότεροι κυνηγούν την χαρά, αλλά δεν την πιάνουν. Διότι δεν έρχεται έξωθεν, αλλά αναβλύζει έσωθεν. Ομοιάζουν εκείνοι, με τον εμπύρετο άνθρωπο, που θέλει να εξαλείψει τον πυρετό του με τον πάγο.
Όσο περισσότερη αγάπη έχει κανείς, τόσο περισσότερο είναι η ταπείνωση και η ταπεινοφροσύνη που διαθέτει. Η μητέρα, η οποία αγαπάει το παιδί της, ταπεινώνεται. Την βλέπεις, να κάνει ευχαρίστως και τις βρωμερότερες εργασίες, προκειμένου να το περιποιηθεί, για να το μεγαλώσει. Εξαφανίζεται τελείως το εγώ της... Όταν όμως δεν υπάρχει η αγάπη αυτή, ο άλλος δεν ταπεινώνεται και δεν συγκαταβαίνει ποτέ, στο να υπηρετήσει τον κατώτερό του. Ο εγωισμός του δεν τον αφήνει, να σκύψει και να επιδέσει τις πληγές του αδυνάτου και φτωχού. Και αν ποτέ ταπεινωθεί, θα ταπεινωθεί εξ ανάγκης, προς τους ισχυρούς και ανωτέρους του. Μέσα του όμως θα γογγύζει. Η ταπεινοφροσύνη είναι ανύπαρκτη σε αυτόν. Ο εγωισμός του τον κάνει, να θεωρεί τον εαυτόν του ανώτερο όλων.
Η συνείδηση του ανθρώπου, είναι πολύ ''λεπτή''. Όταν ο άνθρωπος παραδοθεί στην κακία και την αμαρτία, εκείνη σκληραίνεται. Τρομερό πράγμα η σκλήρυνση! Εκεί φθάνει κανείς σιγά - σιγά, όταν δεν προσέχει τις μικροπαραβάσεις. Ο έμπορος π.χ. που δεν άκουσε στην αρχή την φωνή της συνειδήσεως και αδίκησε κατά μία δραχμή, θα καταντήσει σιγά - σιγά, να θεωρεί φυσικό την αδικία στο εμπόριο και θα διαπράττει μεγάλα αδικήματα, χωρίς να το αισθάνεται. Αυτοί καταλήγουν στην απιστία. Είναι τότε ικανοί, να διαπράττουν οποιοδήποτε φρικιαστικό έγκλημα, δίχως τύψεις και με ευχαρίστηση μάλιστα...
Όταν ασκείς το εκλογικό σου δικαίωμα, ψήφισε, όχι σύμφωνα με τις γνωριμίες, αλλά σύμφωνα με την συνείδησή σου. Μην τον προτιμήσεις, διότι είναι συγγενής, γνωστός, φίλος ή διότι έχεις προσωπική υποχρεώση. Αλλά να τον εκλέξεις, αν έχει φόβο Θεού και ικανότητα. Και επειδή δεν υπάρχουν τέλειοι, να ψηφίσεις τους καλύτερους. Εφόσον όμως, δεν ψηφίζουμε κατά συνείδηση, ας μην γογγύζουμε κατόπιν, για την κατάσταση ή μάλλον για την ακαταστασία. Να γογγύζουμε πρέπει κατά του εαυτού μας. Διότι εμείς βγάζουμε τους Κυβερνήτες και εκείνοι κατόπιν διορίζουν τους αρμοδίους. Η διόρθωση λοιπόν έγκειται σε σένα. Όταν ψηφίζεις και κάθε φόρα που ψηφίζεις, είσαι παντοδύναμος, γίνεσαι ανώτερος από τον Πρωθυπουργό, διότι είσαι εσύ που τον εκλέγεις...
Υπάρχει η καλή και η κακή περιέργεια. Η καλή περιέργεια είναι, το να (θέλει) να μάθει ο άνθρωπος το παν, ό,τι συντελεί στην σωτηρία του και την πνευματική του πρόοδο. Να τον κατατρώει η σκέψη: Τι ζητάει ο Θεός από μένα σε κάθε περίσταση; Να ενδιαφέρεται δηλ. να μάθει το θέλημα του Θεού. Έτσι αυτή η περιέργεια, θα τον κάνει να μελετάει και να ερευνά την Αγία Γραφή, αλλά και κάθε πνευματικό βιβλίο, καθώς θα επιζητά συναναστροφές με ενάρετους ανθρώπους, για να του λύσουν τις τυχόν απορίες του, να πηγαίνει σε κηρύγματα και σε προσκυνήματα, για να μάθει καλά, τα της θρησκείας μας. Αντίθετα η κακή περιέργεια οδηγεί τον άνθρωπο στην αμαρτία. Από αυτήν την περιέργεια, αμάρτησε η Έυα.
Η κακή περιέργεια, είναι ολέθρια για τον άνθρωπο: Τον σπρώχνει, στο να παραβαίνει τις εντολές του Θεού. Αυτή, μετάβαλλε την γυναίκα του Λωτ σε στήλη άλατος. Ο Θεός τους είπε, να φύγουν από τα Σόδομα και τα Γόμμορα και να μην κοιτάξουν πίσω τους. Η περιέγειά της όμως, για το τι γίνεται πίσω της, την έκανε να παραβεί την εντολή του Θεού και να πάθει το ανεπανόρθωτο που έπαθε και παραμένει από τότε, αιώνιο παράδειγμα τιμωρίας της περιεργείας.
Ο όρκος επιτρέπεται μόνο τότε, όταν διακινδυνεύονται ύψιστα πνευματικά ζητήματα. Όταν πρόκειται, περί σωτηρίας ψυχών. Όχι για ψιλοπηδήματα να γίνεται ο όρκος και για υλικά συμφέροντα. Δεν επιτρέπεται τότε ο όρκος. Εκεί θα εφαρμόζεται το ''μη ομόσαι όλως''. Το ότι όμως επιτρέπεται ο όρκος σε εξαιρετικές περιστάσεις, έχουμε το παράδειγμα του Θεού: α) όταν επρόκειτο να δώσει ο Θεός στον Αβραάμ την υπόσχεση, ότι θα τον ευλογήσει και εξ αυτού θα γεννηθεί ο Χριστός, ο Σωτήρας του κόσμου. Κάτι που έγινε αιώνες αργότερα. Επρόκειτο δηλ. για υπόσχεση (όρκου) που σχετιζόταν με την σωτηρία ολόκληρης της ανθρωπότητας και β) ο ίδιος ο Χριστός που είπε: ''Μη ομόσαι όλως'', δέχτηκε όρκο, κατόπιν όταν ο Καϊάφας, τον υπέβαλλε σε όρκο, εάν είναι αυτός ο Υιός του Θεού, ο Χριστός. Εάν ο Χριστός τότε έλεγε: ''Δεν ορκίζομαι'', θα τον εκμεταλλεύονταν οι άπιστοι ανά τους αιώνες και θα έλεγαν, ότι ιδού δεν είναι ο Θεός γιατί δεν τόλμησε να το βεβαιώσει δια όρκου. Και αν συνέβαινε κάτι τέτοιο, δεν θα είχαμε σήμερα Χριστιανισμό και θα χάνονταν εκατομμύρια ψυχών.
Ο όρκος είναι φωτιά. Καλύτερα να βάλεις την παλάμη σου στη φωτιά και το ηλεκτροφόρο σύρμα, παρά στο Ιερό Ευαγγέλιο (και να ορκιστείς) και μάλιστα ψευδώς! Να προτιμήσεις να καείς, παρά να ορκιστείς ψέματα. Τότε θα έχεις την συνείδησή σου αναπαυμένη, αλλά και την ευλογία του Θεού.
Τα εκ Θεού όνειρα, αυτά είναι σπανιότατα και παρουσιάζονται σε ευσεβείς και αγίους για σοβαρότατα και ψυχωφελή ζητήματα. Είναι τόσο σπάνια τα εκ Θεού όνειρα, ώστε είναι απίθανο να δει κανείς έστω και ένα στη ζωή του. Θα είναι ασφαλισμένος και σίγουρος ο άνθρωπος, εάν ουδέποτε τα προσέχει. Μόνο λοιπόν τα εκ του σατανά προερχόμενα, τα δαιμονικά είναι πολυάριθμα. Με αυτά ο σατανάς έχει σκοπό να μας παραπλανήσει, να μας εξάψει τη φαντασία, να μας καλλιεργήσει μίση και έχθρες, να μας ρεζιλέψει, να μας κλονίσει την πίστη, να μας κάνει να περνούμε δυστυχισμένοι τις μέρες μας, να μας βυθίζει σε αμφιβολίες, να μας δημιουργεί ψευδαισθήσεις, να μας υποβάλλει να πιστεύουμε ότι επικοινωνούμε με το Χριστό την Παναγία και πολλά άλλα. Και τέλος, το χειρότερο, να μας εξαπατά, για να χάσουμε την αθάνατη ψυχή μας. Υπάρχουν βέβαια και τα όνειρα που προέρχονται από φυσικά αίτια και είναι αποτοτέλεσμα των ενασχολήσεων και των σκέψεων που κάνει ο άνθρωπος, όταν είναι ξυπνητός. Το συμπέρασμα λοιπόν, απ' όλα αυτά είναι: Για να είσαι ασφαλής, μην δίνεις ποτέ σημασία στα όνειρα... Αν θέλης, βεβαίως! Αν δεν θέλεις, εσύ θα βγεις ζημιωμένος. Και η ζημιά ίσως θα είναι ανεπανόρθωτη...
Το 1947, ενώ κοιμόμουνα τη νύχτα σε μια επαρχία, είδα στο όνειρό μου ένα γνωστό μου θεολόγο να χειροτονείται Ιερέας. Ήταν τόσο ζωηρό το όνειρο, ώστε ξύπνησα. Αλλά ξανακοιμήθηκα, είδα και πάλι το ίδιο όνειρο. Το πρωί κλονίστηκα, μήπως ήταν αληθινό. Αλλά δεν ήθελα να σκεφτώ, ενθυμούμενος όσα μου είπε ο πνευματικός μου: " Πρόσεξε , να μη σου κάνει τίποτε ο σατανάς με τα όνειρα ...".Όταν όμως σε λίγο βγήκα από το σπίτι, συνάντησα ένα γείτονα, ο οποίος μου λέει χαρούμενος: ''Απόψε είδα στον ύπνο μου, ότι χειροτονείτο Ιερεύς ο γνωστός μας θεολόγος ...!!!''. Τότε είπα μέσα μου, ότι όντως θα είχε χειροτονηθεί! Σκέφτηκα ότι , εφ ' όσον το είδα εγώ και ο γείτονας συγχρόνως , ίσως θα έπρεπε να ήταν γεγονός . Ευτυχώς όμως που συνεκρατήθηκα και δεν του έστειλα συγχαρητήριο τηλεγράφημα , οπότε θα είχα ρεζιλευτεί ! Και το σπουδαίο είναι ότι μολονότι από τότε έχουν περάσει περισσότερα από 25 χρόνια, ο θεολόγος εκείνος δεν έχει ακόμη χειροτονηθεί, ενώ εγώ χειροτονήθηκα!...
Για να είναι εκ του Θεού το όνειρο, απαιτείται αυτός που το βλέπει: α) να έχει διανοητική ισορροπία β) να αγωνίζεται για την αρετή και τον Χριστό γ) να είναι ταπεινός και δ) να είναι ανιδιοτελείς.
Η ευσεβής οικογένεια, θα προκόψει. Ακόμα και αν την βρουν βάσανα, θα τα υπερπηδήσει, με την βοήθεια του Θεού. Και θα μορφώσει παιδιά με χαρακτήρα, τα οποία θα αναδειχθούν και θα γίνουν ωφέλιμα στην κοινωνία, έστω και αν δεν υπάρχουν άφθονα υλικά μέσα. Είναι ικανή να τα αναπληρώσει η ευσέβεια. Χωρίς την ευσέβεια ως βάση, καταστροφή περιμένει το αντρόγυνο και τα παιδιά. Είδατε την οικογένεια του Ηρώδου...
Η άγνοια είναι η κυριότερη αιτία, για να περιφρονείται η νηστεία. Αγνοούν οι πολλοί τις μεγάλες ωφέλειες, που φέρει η νηστεία, γι' αυτό αδιαφορούν. Όποιος γνωρίζει τις ωφέλειες της νηστείας, τις σωματικές και ψυχικές, αυτός ασφαλώς νηστεύει και δεν επηρεάζεται από κανέναν.
Αν είμαστε είμαστε καλεσμένοι σε γεύμα, σε ημέρες νηστείας, τι να κάνουμε; Απλούστατα: Να μην πας σε ημέρα νηστείας. Αλλά και αν είναι ανάγκη να πας, τότε δεν θα καταλύσεις θα κρατήσεις τη νηστεία. Άλλωστε είναι και «ομολογία» αν κοσμίως με ταπείνωση αρνηθούμε να καταλύσουμε. Αρνείσαι να ομολογήσεις τον Χριστό; Αλλά ο Χριστός είπε: «Πας ούν όστις ομολογήσει καγώ εν αυτώ έμπροσθεν του πατρός μου του εν τοις ουρανοίς». Όταν ο γιατρός σου έχει απαγορεύσει φαγητά, που έχουν στο τραπέζι θα φας; Τον γιατρό, λοιπόν τον ακούς, την Εκκλησία όμως και τον Χριστό δεν τον ακούς;
Μετά την υποτροπή (στην αμαρτία), δεν είναι εύκολη η μετάνοια. Πρέπει να γνωρίζουμε, ότι η μετάνοια είναι δώρο του Θεού. Και το δώρο αυτό το δίνει ο Θεός. Όταν όμως εσύ, προσέρχεσαι μόνος σου στην αμαρτία, με την σκέψη ότι θα μετανοήσεις, σκληραίνεις τον εαυτόν σου και δεν σου το δίνει (το δώρο) ο Θεός, διότι ο ''Θεός ου μυκτηρίζεται''. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα τέτοιων ανθρώπων, οι οποίοι μετά την υποτροπή, δεν έλαβαν το δώρο της μετανοίας. Δεν κατόρθωσαν να βρουν την δύναμη να μετανοήσουν.
Ο μέθυσος καταντά καμμιά φορά χειρότερος και από τους χασισοπότες. Ένας μεθυσμένος τρίκλιζε στην μέση του δρόμου. Τον πλησίσασε ένας χασισοπότης, τον έπιασε από το χέρι και τον οδήγησε στο πεζοδρόμιο, λέγοντάς τον: ''Αδελφέ, ετούτη η δουλειά δεν θέλει μέση-μέση. Θέλει τοίχο-τοίχο.
Βαρύ το αμάρτημα για εκείνους, που καταφεύγουν σε μέντιουμ, για να κάνουν μάγια σε άλλους. Έχουν μαύρη ψυχή και δεν μπορεί αυτοί να έχουν σχέση με το Θεό. Ο σατανάς κάθεται στην καρδιά τους. Μεγάλο αμάρτημα έχουν και εκείνοι που πηγαίνουν για να τους λύσουν τα μάγια. Αυτοί ξεβαφτίζονται, αρνούνται τον Χριστό και συντάσσονται με τον Σατανά. Γι' αυτό και αν πάει κατόπιν στην Εκκλησία να τα λύσει, δεν του τα λύνει εύκολα ο Θεός. Έχω παρατηρήσει, ότι οι άνθρωποι, που δεν πήγαν σε μάγους και μέντιουμ με δύο το πολύ τρία «διαβάσματα» λύονται τα μάγια και απαλλάσσονται. Ενώ εκείνοι, που έχουν πάει στους μάγους να τα λύσουν, χρειάζονται μεγάλη μετάνοια και πολλή επιμονή για να απαλλαγούν. Έπειτα ούτε κερδίζει κανείς τίποτε από τους μάγους. Και εάν προς στιγμήν φέρει μία ανακούφιση, κατόπιν το κακό φουντώνει χειρότερα. Ούτε και να πει κανένας, πηγαίνω τώρα στα μέντιουμ και στους μάγους και κατόπιν μετανοώ και με συγχωρεί ο Θεός. Πονηρέ και διεστραμμένε! Πας να γελάσεις το Θεό; Είσαι εξυπνότερος εσύ από το Θεό; Η μετάνοια είναι δώρο του Θεού και δεν σου τη δίδει ο Θεός τότε. Ένα σου λέγω: Πρόσεξε! Πρόσεξε! Πρόσεξε! Να μην βρεθείς στα νύχια του διαβόλου, διότι δεν θα μπορέσεις να απαλλαγείς, ούτε εδώ, ούτε στην άλλη ζωή.
Ισχυρίζεται ο πνευματισμός, ότι έρχεται σε επικοινωνία με τον άλλο κόσμο, με τον κόσμο των αγαθών πνευμάτων, ότι έχει αποκαλύψεις, ότι φανερώνει τα μέλλοντα και τα άγνωστα πράγματα. Πολύ καλά... Τότε γιατί δεν μας φανερώνουν τα μέντιουμ, το φάρμακο του καρκίνου και αφήνουν τους επιστήμονες να σπάνε τα κεφάλια τους, να το ανακαλύψουν; Τότε γιατί δεν βρίσκουν οι ίδιοι τους το χρυσό και τους τόσους θησαυρούς που είναι κρυμμένοι στη γη, ώστε να γίνουν οι ίδιοι τους πλούσιοι; Ποιές ανακαλύψεις μέχρι σήμερα, οφείλονται στον πνευματισμό; Έπειτα αν δεν ήταν ο σατανάς μέσα στον πνευματισμό, να πλανά τον κόσμο, γιατί δεν τον χρησιμοποιεί η αστυνομία να βρίσκει τους εγκληματίες;...
Λέγεται, ότι όταν οι Ευρωπαίοι εξερευνούσαν την Αμερική, είδαν τους ιθαγενείς, να έχουν μεγάλα τεμάχια χρυσού. Με αυτά έπαιζαν τα παιδιά τους και τα πετούσαν εδώ και εκεί... Δεν γνώριζαν την μεγάλη αξία του χρυσού. Το ίδιο συμβαίνει και με εμάς. Ο Θεός άφησε στον κόσμο τους Ιερείς. Τους έδωσε τεράστια δύναμη! Τους έκανε οικονόμους της Χάριτός Του. Μπορούν οι Ιερείς, σε όποιον προσέρχεται με πίστη, ταπείνωση και απόφαση, προκειμένου να ζήσει το υπόλοιπο της ζωής του μετανιωμένος, να του χαρίσουν δύναμη, Χάρη και ευλογία. Δυστυχώς όμως, πολλοί το αγνοούν αυτό και γι' αυτό μένει ανεκμετάλλευτη, η δύναμη αυτή, που έχει αποταμιεύσει ο Θεός σε αυτούς.
Πολλοί δεν τελούν μνημόσυνο, αλλά δίνουν ''αντί μνημοσύνου''. Κακώς! Είναι άλλο η ελεημοσύνη και άλλο το μνημόσυνο. Την θυσία του Χριστού, δεν την αντικαθιστά τίποτε!
Χρειάζεται προσευχή κατά την Θεία Λειτουργία και το μνημόσυνο. Χρειάζεται προσπάθεια διορθώσεως και Χριστιανικής ζωής. Όταν όμως συγκεντρώνονται ασεβείς, οι οποίοι δεν θέλουν να έχουν σχέση με τον Θεό, πώς να ωφελήσουν τον κεκοιμημένο; Αν είχε φωνή ο κεκοιμημένος, θα τους έλεγε: ''Φύγετε, για να μην μου επιβαρύνετε την θέση μου...''. Και πράγματι! Όταν συλληφθεί ένας από τον Εισαγγελέα και παρουσιαστούν και τον παρακαλούν οι φίλοι του, που τυγχάνει να είναι κλέφτες και διαρρήκτες, προκειμένουν να τον απελευθερώσει, θα τους ακούσει ο Εισαγγελέας; Δεν θα επιβαρύνουν τον συλληφθέντα, γιατί είχε τέτοιους φίλους; Αντιθέτως, πολύ καλή είναι η συνήθεια που επικρατεί,να εξομολογούνται οι συγγενείς και να Κοινωνούν των Αχράντων Μυστηρίων κατά το μνημόσυνο.
Η Θεία Κοινωνία, είναι ασυγκρίτως ανώτερη από το Τίμιο Ξύλο. Και αυτό γιατί το Τίμιο Ξύλο, αν έχει την δύναμη αυτή που έχει, την έχει διότι έσταξε πάνω του, κατά την Σταύρωση, το Αίμα του Χριστού μας. Υγράνθηκε από το Θεϊκό Αίμα. Αλλά το Αίμα αυτό, εμείς το λαμβάνουμε, δια της Θείας Κοινωνίας. Φανταστείτε τώρα, πόση δύναμη παίρνουμε, όταν πίνουμε το Αίμα του Κυρίου και Θεού και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού και εάν είναι δυνατόν, να μας πλησιάσει τότε σατανάς.
Εάν εμείς το θεωρούμε προσβολή και δεν θα ανεχθούμε ποτέ, να μας βάλει ένας που μας φιλοξενεί, σε μέρος ακάθαρτο και βρωμερό, πώς ο Χριστός θα δεχθεί να Τον βάλουμε, σε ακάθαρτη και αμαρτωλή ψυχή;
/
2

Βλέπετε 1 - 33 από τα 45 αποτελέσματα