Περί...

Loading...
Άγιος Άνθιμος Χίου
Βιογραφία
Κοινοποίηση
Έρχεται κάποιος και σου λέει έναν πειρακτικό λόγο. Αν σε θλίβει ο λόγος, να τον παίρνεις ως φάρμακο. Αν είναι λόγος απωλείας, να τον αποβάλλεις με λόγια καλά και αν είναι λόγος προς καταστροφή και απωλεία σου, να μην τον ακροαστείς. Διότι παρακινεί ο Σατανάς αυτόν τον άνθρωπο να χύνει πάνω σου αυτά, για να σκοτίσει τον νου σου και να μαράνει την προθυμία σου.
Η εξομολόγηση είναι το ιαματικό βότανο, που σβήνει το δηλητήριο της αμαρτίας. Χωρίς αυτήν, κανείς δεν θα σωζόταν.
Η εξομολόγηση είναι το δεύτερο βάπτισμα. Όπως γίνεται καθαρός ο άνθρωπος, όταν βαπτισθεί, έτσι και η καθαρά εξομολόγηση ξαναβαπτίζει την ψυχήν, η δε χείρα του πνευματικού, την οποία θέτει στην κεφαλή του εξομολογουμένου γίνεται, για να του μεταδώσει την Θείαν Χάρη, για να τον φωτίζει, να τον αγιάζει και να τον στηρίζει και να τον ενδυναμώνει.
Τί ωφέλεια έχουμε, όταν πάμε στον ιατρό και δεν ακολουθούμε έπειτα τις οδηγίες του; Τί το όφελος, ότι πήγες στον ιατρό και αυτά που σου λέει, δεν θέλεις να τα φυλάξεις;
Να τρέχουμε στην εξομολόγηση, όχι με δικαιολογίες, για να πείσουμε τον πνευματικό, ότι δεν φταίμε ή ότι ο άλλος μας παρακίνησε και σφάλλαμε. Αλλά να τρέχουμε με μετάνοια, με συντριβή, με ταπείνωση. Κάθε φορά που πέφτουμε, να τρέχουμε στην εξομολόγηση.
Εκείνος που έχει επιθυμίες και θέλημα, αντιλέγει, θυμώνει, γογγύζει, δεν έχει υπομονή και όλο πέφτει.
Ο Νόμος του Θεού είναι σαν το σιλιβάρι, που το βάζεις στο στόμα του αλόγου ζώου και το κάνεις ό,τι θέλεις. Με τον χαλινό, μπορεί και ένα μικρό παιδί να διευθύνει το άλογο ζώο, ενώ χωρίς τον χαλινό, ούτε ανδρείος άνθρωπος δεν μπορεί να συγκρατήσει το ζώο.
Η τήρηση του Νόμου του Θεού παρέχει χαρά, δίνει γαλήνη, ειρήνη, καλλιεργεί την υπομονή, την μακροθυμία. Όταν φυλάγεις τον Νόμο, θα βρεις τα πάντα.
Δεν υπάρχει μεγαλύτερο σημείο ασεβείας και ανευλάβειας από το να ομιλεί κανείς μέσα στην Εκκλησία. Όλα αυτά τα προκαλεί, ο σατανάς, για να μην αφήσει τον άνθρωπο να ωφεληθεί και να καρπωθεί τους λόγους της Εκκλησίας.
Να γέρνουμς το κεφάλι μας με ταπείνωση και ό,τι μας συμβεί να υποκύπτουμε και τότε θα έρθει η ειρήνη να κατοικήσει στην καρδιά μας.
Εκείνο το «γιατί» και εκείνο το «εγώ» που έχουμε, αυτά είναι η καταστροφή μας.
Ο εγωισμός είναι η πηγή όλων των κακών. Αυτός δημιουργεί έχθρες, μίση, αυτός προκαλεί την αμαρτία, αυτός απομακρύνει από τον Παράδεισο. Ας διώξουμε λοιπόν το πάθος αυτό, γιατί θα μας καταστρέψει...
Ποιός είσαι εσύ που λες: "εγώ και εγώ"; Από πού κατέβηκες; Από που ήρθες; Εκ του μη όντος δεν ήρθες στον κόσμο; Από μια χούφτα χώμα δεν σε έπλασε ο Θεός; Και πάλι, τί έχεις να γίνεις νομίζεις, μετά τον θάνατό σου; Χώμα! Σαν τι θεωρείς λοιπόν τον εαυτόν σου και κρατάς αυτό το εγώ;
Αληθινή εγκράτεια δεν είναι μόνο η αποχή βρωμάτων, αλλά εγκράτεια γλώσσας, θυμού, επιθυμιών, καταλαλιάς. Αυτήν την εγκράτεια να αποκτήσουμε, που φέρνει στην καρδιά του ανθρώπου τον Θεό.
Εάν θέλεις να πετύχεις κάτι το πνευματικό, πρέπει να αφήσεις τον πολύ ύπνο και το πολύ φαγητό. Διότι με κοιλιά γεμάτη δεν σε ακούει ο Θεός. Δεν μπορείς να εργάζεσαι την αρετή, να έχεις πνευματική ζωή και να έχεις χορτάτη την κοιλιά σου.
Η μεγαλύτερη αγάπη είναι να ελεείς τον αδερφό σου ψυχικώς και να υπομένεις τους πειρασμούς και τις ιδιοτροπίες του. Η μεγαλύτερη αγάπη που θα δείξεις στον πλησίον σου, είναι να τον βοηθήσεις ψυχικώς. Εάν π.χ. κάποιος σφάλλει, εσύ εάν έχεις αγάπη, θα του πεις: ''Συγχώρεσέ με, αυτό που έκανες, δεν ήταν καλό. Φρόντισε να μην το ξανακάνεις''. Αυτή η αγάπη, μένει εις τον αιώνα...
Εκείνος που έχει την αγάπη του Θεού μέσα του, όλα τα καλά τα έχει: όταν τον βρίσουν, υπομένει. Όταν τον αδικούν, μακροθυμεί και το θέλημά του να του κόψουν, το δέχεται και δεν επιμένει στην γνώμη του, το οποίο είναι μεγάλο ελάττωμα. Και ό,τι και αν του κάνουν, να λέει μέσα του: εγώ ήρθα εδώ, να υβριστώ, να ονειδιστώ, αν υπομείνω τα πάντα, για να ακολουθήσω τον Χριστό. Είναι σαν να θυσιάζεται για την αγάπη του Χριστού. Έτσι ειρηνεύει η καρδιά του. Ενώ εκείνος που έχει επιθυμίες και θέλημα, αντιλέγει, θυμώνει, γογγύζει, δεν έχει υπομονή και όλο πέφτει.
Μισείστε τα κάτω, για να γευτείτε τα άνω. Όσο αποστρέφεστε τα γήινα, τόσο ευκολότερα θα γεύεστε τα Ουράνια. Όσο περιφρονείτε τα μάταια, τόσο θα βρείτε τα αιώνια. Αυτά είναι και ο πολύτιμος μαργαρίτης, αυτά είναι και το φως, δηλ. ο Χριστός.
Δεν υπάρχει τίποτα το ακατόρθωτο και αδύνατον στον άνθρωπο, που έχει την βοήθεια του Θεού.
Καθάρισε την καρδιά σου, καθάρισε τους οφθαλμούς σου, καθάρισε την ακοή σου, καθάρισε την γλώσσα σου, τα χέρια και τα πόδια σου, τότε θα εισέλθει το Άγιο Πνεύμα μέσα σου και θα σε "μεθύσει"... Το Άγιο Πνεύμα είναι το έλεος του Θεού.
Κάντε τον βουβό, τον κουφό και τον τυφλό, για να έρθει η Χάρις του Θεού πάνω σας.
Για να λάβει κανείς την Χάρη τον Αγίου Πνεύματος, πρέπει να υποφέρει πολύ, να κοπιάσει, να αγωνιστεί. Μην νομίσουμε, ότι με τα αναπαυτικά, με τα χαρμόσυνα, με τα καλά φαγητά και με τα καλά φορέματα θα λάβουμε την Χάρη του Θεού.
Πώς θα γνωρίσουμε, ότι ήρθε το Άγιο Πνεύμα και κατοίκησε μέσα στην καρδιά μας; Όταν δεις μέσα στην καρδιά σου την αγάπη, την χαρά, την ειρήνη, την πραότητα, την αγαθοσύνη, την χρηστότητα, αυτά είναι το Πνεύμα το Άγιο. Να το δεις το Άγιο Πνεύμα δεν γίνεται, θα αισθανθείς όμως τις ενέργειές του. Όταν βλέπεις κάποιον θυμώδη, κακότροπο, πονηρό, έχει Πνεύμα Άγιο αυτός ο άνθρωπος;
Όλα τα αγιάζει η Χάρη του Αγίου Πνεύματος. Φαίνεται ως πυρ για την θερμότητά του, δεν καίει όμως, αλλά δροσίζει... Αγιάζει, φρουρεί, δυναμώνει, στερεώνει, δίνει γνώσεις στον άνθρωπο, για να μπορεί να απαντάει στις προσβολές και στις μεθοδείες των δαιμόνων.
Δεν δίδονται τα ουράνια χαρίσματα, όταν δεν υπάρχουν αυτά τα τρία: νηστεία, αγρυπνία, προσευχή. Αν δεν βάλεις χαλινάρι, προπάντων στη γλώσσα και στο νου σου, δεν είναι εύκολο να λάβεις ουράνια χαρίσματα.
Την χαρά την δίνει ο Χριστός. Δίνει χαρά ανεκλάλητη, που δεν μπορεί κανείς να την φανταστεί! Μια κρυφή χαρά που δεν εκφράζεται....!
Ποτέ να μην φεύγει το μειδίαμα από το στόμα σας.
Διότι όταν χαθεί το μειδίαμα, αμέσως έρχεται ο θυμός.
Σας συμφέρει πολύ να έχετε το μειδίαμα.
Είναι κέρδος σας, είναι χαρά σας, είναι η ανάπαυσή σας.
Δεν επέρχεται ποτέ ασθένεια...
Υπάρχουν 2 ειδών φλυαρίας: Η πρώτη είναι να λές λόγια προς καταστροφή της εναρέτου ζωής, λόγια κατηγορίας, συκοφαντίες, ψέματα και τα παρόμοια. Το άλλο είδος φλυαρίας σχετίζεται με την αστειολογία, η οποία παρακινεί τους άλλους να γελούν.
Η Χάρις του Θεού δεν έρχεται ποτέ σε εκείνον, που έχει ελεύθερο και ανοιχτό το στόμα του.
Εκείνος που αγαπάει την σάρκα του είναι αδύνατον να ευαρεστήσει τον Θεό και να ευεργετήσει τον πλησίον του ή να κάνει κάποια άλλη αρετή.
Η ζήλεια σε βάζει να κακοποιήσεις τον άλλο, να τον κατακρίνεις, να τον φθονήσεις, να τον καταλαλήσεις, να τον προδώσεις. Όσο μεγαλώνει ο άνθρωπος τόσο αυξάνεται και το πάθος της ζήλειας. Με άλλο μέσω δεν εξαλείφεται, παρά μόνο με την παράκληση προς τον Θεό, με την καθαρά εξομολόγηση και με την περιφρόνηση προς το πάθος αυτό. Ακόμα και τα ζώα έχουν την ζήλεια. Αλλά τα ζώα καθώς και το παιδί αν ζηλεύουν δεν αισθάνονται, εμείς όμως άνθρωποι με λογική, πρέπει να έχουμε τέτοια πάθη; Ποτέ δεν προοδεύει εκείνος που νοιώθει ζήλεια. Όλοι το έχουμε αυτό το κακό, άλλος όμως το πολεμάει και άλλος το μετριάζει. Όταν το πολεμάς δεν σε βλάπτει. Αυτό το πάθος σε κάνει φθονερό, μισάδελφο, θυμώδη, γεμάτο κακία. Εάν κανείς δεν επιμεληθεί να το εξαλείψει από μέσα του, θα τον καταφάει...
Άραγε γιατί δεν θέλει ο διάβολος να πάει κανένας άνθρωπος ατον Παράδεισο; Από τον φθόνο του δεν θέλει να πάει κανείς εκεί. Επειδή ήταν στον Παράδεισο ο ίδιος και βγήκε, φθονεί και δεν θέλει να πάει κανείς άνθρωπος.
Για ποιο πράγμα καυχιέσαι; Ότι είσαι ανδρείος, ότι κοπιάζεις, ότι αγρυπνείς, ότι νηστεύεις; Ο Θεός σου δίνει την δύναμη. Δικό σου, τίποτα δεν έχεις. "Άνευ εμού ου δύνασθε ποιείν ουδέν", είπε ο Χριστός. Τώρα, για μια στιγμή, σου δίνει κάτι ο Χριστός και μένεις άχρηστος. Για την σοφία σου επαίρεσαι; Του Θεού είναι αυτή. Ο άνθρωπος δικό του δεν έχει τίποτα. Επαίρεσαι, επειδή έχεις πλούτο; Αλλά που τον βρήκες; Ο Θεός σου τον έδωσε και αν δεν τον μεταχειριστείς καλώς, σου γίνεται αιτία απωλείας. Όταν φαντάζεσαι και υπερηφανεύεσαι και καυχάσαι ή για την σοφία ή για την ανδρεία ή για κανένα άλλο από αυτά τα μάταια, όλο χαμένος θα είσαι και όλο μέσα στις αμαρτίες, γιατί δεν φρονείς τα αιώνια, αλλά τα προσωρινά...
/
4

Βλέπετε 1 - 33 από τα 125 αποτελέσματα