Περί...

Loading...
Περί Πορνείας
Κοινοποίηση
Για να πολεμήσουμε σωστά και να στεφανωθούμε νικώντας το ακάθαρτο πνεύμα της πορνείας, δεν πρέπει να στηριζόμαστε στη δική μας δύναμη και άσκηση, αλλά στη βοήθεια του Κυρίου μας και Θεού. Γιατί το πνεύμα αυτό δεν πρόκειται να σταματήσει να πολεμάει τον άνθρωπο, παρά μόνο όταν αυτός πιστέψει πραγματικά, ότι γιατρεύεται και ανεβαίνει στο ύψος της αγνείας, όχι με τη δική του φροντίδα και τους δικούς του κόπους, αλλά με την βοήθεια και την προστασία του Θεού. Επομένως, το κατόρθωμα αυτό υπερβαίνει τη φύση του ανθρώπου. Καμμιά άλλη αρετή, όσο η σωφροσύνη, δεν κάνει τους ανθρώπους, μολονότι έχουν σάρκα, να μοιάζουν με τους αγγέλους.
Τα άλλα πάθη κάνουν τη μάχη μόνο μέσα στην ψυχή• ο σαρκικός όμως πόλεμος είναι διπλός, γίνεται δηλαδή και στην ψυχή και στο σώμα. Γι' αυτό πρέπει να παλέψουμε διπλά εναντίον του. Δεν είναι αρκετή η σωματική νηστεία για την απόκτηση της τέλειας σωφροσύνης και της αληθινής αγνείας, αν δεν ακολουθούν και συντριβή καρδιάς και πολλή προσευχή στο Θεό και συχνή μελέτη των Γραφών και κόπος και χειρωνακτική εργασία. Αυτά μπορούν να περιορίζουν τις άτακτες ορμές της ψυχής και να την αποτρέπουν από τις αισχρές φαντασίες. Περισσότερο όμως απ' όλα βοηθάει η ταπείνωση της ψυχής, χωρίς την οποία δεν θα μπορέσει κανείς να νικήσει ούτε την πορνεία ούτε τα άλλα πάθη. Πρώτα-πρώτα λοιπόν πρέπει με κάθε προσοχή να φυλάει κανείς την καρδιά του (Παροιμ. 4,23) από ρυπαρούς λογισμούς. Γιατί από την καρδιά προέρχονται, όπως είπε ο Κύριος, πονηρές σκέψεις, φόνοι, μοιχείες, πορνείες και τα άλλα (Ματθ. 15,19). Και η νηστεία δεν μας έχει οριστεί μόνο για την κακοπάθεια του σώματος, αλλά και για την προσοχή του νου, για να μην σκοτιστεί δηλαδή ο νους από την πολυφαγία και χαλαρώσει την επιτήρηση των λογισμών. Πρέπει λοιπόν, όχι μόνο στη σωματική νηστεία να βάζουμε όλη την επιμέλειά μας, αλλά και στην προσοχή των λογισμών και στην πνευματική μελέτη, χωρίς τα οποία είναι αδύνατον ν' ανέβουμε στο ύψος της καθαρής αγνείας. Πρέπει ακόμα να γνωρίζουμε, ότι στον πόλεμο τούτο πολύ βοηθάει και η αγρυπνία. Γιατί όπως η προσοχή της ημέρας ετοιμάζει την αγιοσύνη της νύχτας, έτσι και η κατά Θεό αγρυπνία της νύχτας, ετοιμάζει στην ψυχή την καθαρότητα της ημέρας.
Η σωματική κίνηση για τεκνογονία και διαιώνιση του ανθρωπίνου γένους, δεν σημαίνει ότι δόθηκε από τον Δημιουργό για πορνεία!
Οι αισχρές φαντασίες που μας έρχονται στον ύπνο, αν και δεν λογαριάζονται ως αμαρτία, ωστόσο αυτή η κίνηση στον ύπνο, είναι γνώρισμα, ότι η ψυχή είναι άρρωστη και ότι δεν έχει ελευθερωθεί ακόμα, από το σαρκικό πάθος.
Εκείνος που περιποιείται την κοιλιά του και αγωνίζεται να νικήσει το πάθος της πορνείας, μοιάζει με εκείνον που προσπαθεί να σβήσει μια μεγάλη φωτιά με λάδι. Ο χορτασμός στα φαγητά, είναι πατέρας της πορνείας. Το πάθος αυτό, θα το καταπολεμήσεις με την εγκράτεια και την ταπείνωση.
Στους αρχάριους οι πτώσεις σε σαρκικά αμαρτήματα κατά κανόνα συμβαίνουν από την απόλαυση των φαγητών. Στους μεσαίους συμβαίνουν και από την υπερηφάνεια. Σε εκείνους δε που πλησιάζουν την τελειότητα, συμβαίνουν αποκλειστικά εξαιτίας της κατακρίσεως.
Ο διάβολος στρέφει όλη του την ορμητικότητα και τον ζήλο και την τέχνη και την πανουργία και την εφευρετικότητα, στις παρά φύση αμαρτίες και όχι στις κατά φύση αμαρτίες, διότι οι παρά φύση αμαρτίες έχουν περισσότερη τιμωρία.
Οι δαίμονες, όπως ισχυριζονται μερικοί, με κανένα άλλο δεν χαίρονται τόσο, όσο με την δυσωδία της πορνείας και με κανένα άλλο πάθος, όσο με τον μολυσμό του σώματος.
Είδα μερικούς να τρώγουν απολαυστικά, και να μη πολεμούνται αμέσως. Και είδα άλλους να συνεσθίουν και να συναναστρέφονται με γυναίκες, και να μην έχουν εκείνη την ώρα κανένα πονηρό λογισμό. Έτσι απατώμενοι πήραν θάρρος και φάνηκαν αμέριμνοι. Την ώρα όμως που νόμισαν, ότι βρίσκονται σε ειρήνη και ασφάλεια, μέσα στο κελλί τους έπαθαν ξαφνικό όλεθρο. Ποιός ήταν ο όλεθρος; Εκείνος που συμβαίνει σ΄ εμάς, στην ψυχή και στο σώμα, όταν είμαστε εντελώς μόνοι. Όποιος τον δοκίμασε, αντιλαμβάνεται. Όποιος δεν τον δοκίμασε, δεν χρειάζεται να τον γνωρίσει.
Πολύμορφος είναι ο όφις του σαρκικού πολέμου. Αυτούς που δεν γεύτηκαν την αμαρτία, τους σπρώχνει να την δοκιμάσουν μία μόνο φορά και έπειτα να σταματήσουν. Και όσους την δοκίμασαν, με την ανάμνησή τους ερεθίζει ο άθλιος να την δοκιμάσουν πάλι.
Κάθε πράγμα αναζητεί με σφοδρότητα, ό,τι του είναι συγγενικό. Έτσι και η σάρκα (εκείνου που είναι υπόδουλος στην πορνεία), αναζητεί την σάρκα του άλλου, για να ικανοποιήσει το πάθος του.
Ξέρω μερικούς, που στα νιάτα τους γλύστρισαν προς τα σαρκικά πάθη και ως τα γηρατειά τους, από την συνήθεια του κακού, παρέμειναν στην αμαρτία.
Αν σε ενοχλεί το δαιμόνιο της πορνείας την ώρα που εργάζεσαι, μην βαρεθείς να υψώσεις αμέσως τα χέρια σου για προσευχή. Αν εξακολουθήσει να σου επιτίθεται σφοδρότερο, τότε σήκω και προσευχήσου, γονατιστός και η ευχή την οποία με πίστη θα κάνεις, θα πολεμήσει προς χάριν σου το δαιμόνιο.
Η πορνεία μοιάζει με σκυλί. Εάν την κολακέψεις, αφοσιώνεται σε σένα. Εάν την διώξεις, θα φύγει.
Με αυστηρότητα να αντιστέκεσαι στον δαίμονα της πορνείας. Να μην θελήσεις ολότελα να συμπαρασυρθείς από έναν τέτοιο λογισμό, διότι από μια σπίθα θα αυξηθεί η καρβουνιά και από μια κακή σκέψη πολλαπλασιάζονται οι κακές επιθυμίες. Γι' αυτό τίναξε μακριά σου την ενθύμησή τους περισσότερο από όσο την δυσοσμία ενός βούρκου. Όπως το θυμιαμα ευχαριστεί την όσφρηση, έτσι και το Άγιο Πνεύμα χαίρεται με την αγνότητα και κατοικεί μέσα στον άνθρωπο. Όπως το γουρούνι ευχαριστιέται με το κύλισμα στο βούρκο, έτσι και οι δαίμονες ευχαριστιούνται με την πορνεία και την ακαθαρσία.
Αυτοί που χαίρονται με τις πορνείες, ποτέ δεν σταματούν, γιατί αναφέρετε:''Σε άνθρωπο πόρνο, το κάθε ψωμί είναι γλυκό'' (Εκκλησιαστής 23,20). Και δεν θα σταματήσει, έως ότου καταβροχθιστεί από το πάθος.
Όπως ο χοίρος όταν είναι γεμάτος από βούρκο, όπου και αν πάει, όλα τα γεμίζει με την δυσοσμία του και τις αισθήσεις τις χορταίνει με κορπιά, έτσι και η πορνεία. Δύσκολα εξαλείφεται αυτό το πάθος. Και μάλιστα, όταν μερικοί αν και έχουν γυναίκες, πράττουν σαρκικές πράξεις με άλλες γυναίκες, τότε έχουμε παρανομία πολύ μεγάλη.
Το νόσημα του αισχρού έρωτα, δεν είναι αποτέλεσμα της ωραιότητας και της ομορφιάς του σώματος, αλλά της αδιάφορης και πλανεμένης ψυχής.
Δεν είναι αιτία των ηθικών πτώσεων η φύση των πειρασμών, αλλά η αμέλεια αυτών που πειράζονται.
Δεν μπορούν να αρέσουν στον Θεό, αυτοί που έχουν σαρκικά φρονήματα και παρασύρονται από τις σαρκικές ηδονές.
Όταν εστιάσεις τα μάτια σου σε γυμνά μέλη γυναικών, από εκεί ξεκίνησε όλη η έξαψη της αμαρτίας. Όταν τα θεάματα και ακούσματα προβάλλουν παράνομους έρωτες, πες μου, πώς θα μπορέσεις να συμπεριφέρεσαι με σωφροσύνη; Η αρχή της σωφροσύνης είναι, το να μην βλέπουμε άτοπα θεάματα.
Όποιος τα μάτια του δεν μπορεί να κρατήσει, αλλά είναι ασυγκράτητος στα αισχρά θεάματα, πώς είναι δυνατόν να παραμείνεις αμόλυντος; Μήπως τάχα είναι από πέτρα το σώμα σου; Σάρκα φοράς και μάλιστα σάρκα ανθρώπινη, που ανάβει από την αισχρή επιθυμία, χειρότερα από το ξερό χορτάρι. Γιατί ποιός είναι συνετότερος από τον Δαβίδ; Και όμως, όταν με τα μάτια του κοίταξε αμαρτωλά την γυναίκα του στρατιώτη (Ουρία), τότε σαν να βρέθηκε σε τρικυμισμένη θάλασσα (και πόρνεψε μαζί της).
Σου φαίνονται γλυκά τα λόγια της πόρνης. Το ξέρω και εγώ, αφού και η Αγία Γραφή το επιβεβαιώνει: ''Μέλι στάζει από τα χείλη της πόρνης'' (Παροιμίες 5,3-4). Γι' αυτό και εγώ κάνω όλα αυτά, να μην γευτείς το μέλι εκείνο, που μετατρέπεται γρήγορα σε χολή.
Ήταν (οι αρχαίοι Έλληνες) παιδεραστές. Κάποιος μάλιστα σοφός τους (ο Σόλωνας) νομοθέτησε, ότι οι δούλοι δεν επιτρέπεται να είναι παιδεραστές ή να σχολούνται με τον αθλητισμό, δείχνοντας έτσι, πόσο σπουδαίο πράγμα είναι η παιδεραστία! Γι' αυτό έμειναν οι ανώμαλοι σε σπίτια και έκαναν φανερά την πράξη. Και εάν εξετάσει κανείς την ζωή των ειδωλολατρών, θα δει,ότι εξευτέλιζαν και την ίδια τους τη φύση. Κανένας δεν τους εμπόδιζε στα όργια. Όσο για τα δράματά τους, αυτά ήταν γεμάτα από μοιχείες, ασέλγειες και ανηθικότητες. Ακόμα και αγρυπνίες γίνονταν βρώμικες, με γυναίκες που εκτείθονταν σε κοινή θέα.
Ο φυσικός σαρκικός πόλεμος υποχωρεί με την νηστεία, αγρυπνία, προσευχή, όταν δεν υπάρχει υπερηφάνεια.
Όταν μας πειράζει σαρκική επιθυμία, δεν φταίει πάντα η σάρκα. Διότι μπορεί ο σαρκικός πόλεμος να προέρχεται από λογισμούς κατακρίσεως και υπερηφανείας. Πρώτα να βρούμε την αιτία του πειρασμού και μετά να ενεργήσουμε ανάλογα. Όχι να αρχίσουμε αμέσως νηστεία, αγρυπνίες κ.λ.π.
Μερικές φορές, ο σαρκικός πόλεμος προέρχεται από την στενοχώρια. Στενοχωριέται κανείς από κάποιο θέμα και επειδή δεν μπορεί να το ξεπεράσει, ο διάβολος γυρίζει το κουμπί προς τα εκεί, σαν κάποια παρηγοριά! Μετά όμως, οι ευαίσθητοι στενοχωριούνται περισσότερο...
Οι νέοι που έχουν πολλές σχέσεις (πορνεία), τους καταλαβαίνουμε άμα σπάσουν κάποιο κόκκαλο, δεν έχουν μεδούλι, σαν νερό έχει γίνει. Και τα παιδιά που έρχονται σε μένα, τα καταλαβαίνω από τα μάτια τους που έχουν γίνει... η μνήμη τους αδυνατίζει πολύ, χειρότερα και από γέρους γίνονται. Βλέπεις χαλάει και το μυαλό. Είναι ας πούμε σαν τυρί, γίνεται σαν γιαούρτι, μετά σαν ξινόγαλο, μετά σαν γάλα και αν επιμένουν ακόμα γίνεται σαν νερό...
Η πορνεία είναι σχεδόν πάντοτε ποινή και ακολούθημα και βλαστός της αρρωστημένης υπερηφανείας. Τυφλώνει την καρδιά και την προσκολλά στα παρόντα πράγματα περισσότερο από κάθε άλλη αμαρτία, γι' αυτό είναι από τα μεγαλύτερα εμπόδια της σωτηρίας μας. Για το σκοπό αυτό, καλό είναι να αποφεύγεις με όλη σου τη δύναμη και κάθε είδους αφορμή και κάθε πρόσωπο, το οποίο σου προξενεί σκάνδαλο στη σάρκα.
Γνώριζε ότι στον πόλεμο της σάρκας δεν υπάρχει πιο εύκολη νίκη, από το να αποφεύγει να βλέπει ο άνθρωπος, κυρίως εκείνα τα πρόσωπα που σκανδαλίζουν.
/
4

Βλέπετε 1 - 33 από τα 109 αποτελέσματα