Περί...

Loading...
Περί Μέθης
Κοινοποίηση
Η μέθη είναι ο θεληματικός δαίμονας, ο οποίος με την ηδονή, μπαίνει στις ψυχές. Ο μέθυσος δαιμονίζεται θεληματικά, γι' αυτό και δεν είναι αξιολύπητος.
Το κρασί που δόθηκε από το Θεό ως δώρο στους εγκρατείς, για τη θεραπεία της αρρώστιάς τους, έγινε στους ασελγείς, όργανο ακολασίας.
Όπως ο καπνός διώχνει τα μελίσσια, έτσι και το όργιο της μέθης, διώχνει τα πνευματικά χαρίσματα. Οι μέθυσοι επιδίδονται σε αγωνίσματα, για το ποιός θα πιεί παραπάνω. Αγωνοθέτης τους είναι ο διάβολος και το βραβείο της νίκης είναι η αμαρτία...
Όταν η θερμότητα του κρασιού μεταδοθεί στη σάρκα, τότε γίνεται άναμμα των πυρακτωμένων βελών του εχθρού. Γι' αυτό και η μέθη είναι καταστροφή του λογικού, φθορά της δυνάμεως, πρόωρα γεράματα, θάνατος ολιγοχρόνιος.
Η μέθη είναι η αρχή της αθεϊας, διότι σκοτεινιάζει τον νου, διαμέσου του οποίου συνήθως γνωρίζουμε κυρίως τον Θεό.
Ο διάβολος τίποτα άλλο δεν αγαπάει τόσο πολύ, όσο τη χλιδή και την μέθη και αυτό γιατί κανείς δεν εκτελεί με τόσο πάθος το θέλημά του, όσο ο μέθυσος.
Το κρασί είναι δώρο του Θεού, η μέθη όμως είναι έργο του διαβόλου. Όπου υπάρχει μέθη, εκεί υπάρχει και διάβολος!
Ο μεθυσμένος είναι χειρότερος από τον δαίμονα, πιο ανόητος από τους ανόητους και αθλιότερος από τους νεκρούς. Διότι ο μεν νεκρός, είναι ανίκανος να κάνει κάτι, είτε καλό, είτε κακό. Ενώ ο μέθυσος, γίνεται περίγελως όλων. Διότι οι μεν φίλοι του, θεωρώντας την ντροπή ως δική τους, σκεπάζουν το πρόσωπο και ντρέπονται. Ενώ οι εχθροί του μέθυσου, ευχαριστούνται για όσα βλέπουν και τον περιγελούν και τον καταριώνται, λέγοντας περίπου τα εξής: "Μα πρέπει να ζει αυτός ο άνθρωπος; Πρέπει να αναπνέει τον αέρα, αυτό το ζώο, αυτός ο χοίρος;". Και άλλα ακόμη χειρότερα λένε...
Η χωρίς μέτρο οινοποσία γεννάει σωματικά και ψυχικά νοσήματα, επειδή προκαλεί στη σκέψη τον πόλεμο των παθών και την τρικυμία των ατόπων λογισμών και επειδή κάνει το σώμα νωθρό και άτονο.
Τα ζώα πίνουν μέχρι να ξεδιψάσουν και σταματούν όταν ικανοποιήσουν την ανάγκη τους. Ο μέθυσος όμως, με την ασωτία του υπερβαίνει την επιθυμία και γίνεται περισσότερο ανόητος από τα ζώα.
Τίποτα δεν ανάβει τόσο την επιθυμία και την οργή, όσο η μέθη και η κραιπάλη (υπερβολικό μεθύσι). Όπου υπάρχει μέθη, υπάρχει ακολασία, διότι το πολύ κρασί, ανάβει υπερβολικά τη φλόγα της σαρκικής επιθυμίας.
Πόσα κακά προξενούνται στους ανθρώπους από την μέθη, ντρέπομαι να τα πω, αφήνω όμως στην συνείδησή τους να κρίνει, η οποία τα γνωρίζει καλύτερα.
Μέθη δεν είναι τίποτε άλλο, παρά παρασάλευση του μυαλού και παραφροσύνη και απώλεια της ψυχικής υγείας. Επομένως, δεν μεθά μόνο εκείνος, που πίνει πολύ κρασί, αλλά και όποιος τρέφει στην ψυχή του άλλο πάθος.
Όταν η γη ποτίζεται με μέτρο, αποδίδει το σπόρο πολλαπλάσιο, ενώ όταν δέχεται υπερβολική βροχή, φέρνει μόνον αγκάθια και τριβόλια. Έτσι και η γη της καρδιάς, αν μεταχειριζόμαστε με μέτρο το κρασί παράγει καθαρά τα φυσικά σπέρματά της και όσα σπείρονται σ' αυτήν από το Άγιο Πνεύμα τα παρουσιάζει θαλερά και πολύκαρπα. Αν όμως βραχεί πολύ από την πολυποσία, τότε όλοι οι λογισμοί της γίνονται αγκάθια και τριβόλια.
Φοβήσου το κρασί, μήπως κάποτε σε σύρει νικημένο και γυμνωθείς από τις αρετές. Ο Νώε που ήταν δίκαιος, ευλαβής, αξιοπρεπής κατά τη γενεά εκείνη, βλάφτηκε από τη δύναμη του κρασιού. Αυτός μάλιστα, αξιώθηκε να ακούσει από το Θεό επαινετικά λόγια για την ευσέβειά του, αφού ο Θεός του είπε: ''Εσένα μόνο έχω δει δίκαιο μέσα σε αυτή τη διεφθαρμένη γενεά'' (Γένεσις 7,1) και όμως νικήθηκε από το ελεεινό κρασί (μέθυσε και αποκοιμήθηκε γυμνός μέσα στη σκηνή του). Επίσης το ίδιο κρασί εξαπάτησε τον ευλαβή Λωτ, αφού μεθυσμένος ήρθε σε συνεύρεση με τις δύο κόρες του (και τις άφησε έγκυες). Το κρασί δεν λογάριασε τους δίκαιους και τους ευλαβείς και εσένα που είσαι τιποτένιος, πόσο περισσότερο θα σε νικήσει;
Η μέθη προετοιμάζει τον άνθρωπο, ώστε να παραφερθεί, σκοτίζει τον νου, αρρωσταίνει την ψυχή και το σώμα, εξωθεί σε αμαρτήματα μεγάλα και φοβερά. Η μέθη προκαλεί μάχες, ταραχές, διαπληκτισμούς και φόνους, οπλίζοντας τα χέρια των μεθυσμένων. Η μέθη φέρνει νάρκωση του εγκεφάλου, καταντάει τον μεθυσμένο αναίσχυντο, ασυγκράτητο στα λόγια, βλάσφημο, λοίδορο, καυγατζή. Η μέθη οδηγεί στην παραφροσύνη και την ασέβεια. Καθιστά τους ελεύθερους σε ανελεύθερους και τους συνετούς τους βγάζει από τα όριά τους.
Οίνος ευφραίνει καρδία, λέει η Γραφή. Απόφυγε την ευφροσύνη του κρασιού και θα ευφρανθείς με πνευματικά χαρίσματα. Αν όμως ευφραίνεσαι με κρασί, θα συζήσεις με αισχρούς λογισμούς και θα βαδίσεις με πολλές λύπες.
Να μην αγαπήσεις τόσο το κρασί, ώστε να φτάνεις να μεθάς, για να μη στερηθείς την ευφροσύνη του Θεού.
Ο μεθυσμένος είναι δαιμονισμένος, όσο κρατάει η μέθη του. Μπαίνει ολόκληρο το δαιμόνιο της μέθης στο κεφάλι του, για να τον ρίξει στην αμαρτία π.χ. πορνεία, βλασφημία, οργή, φόνος κ.λ.π. Η μέθη και τα ναρκωτικά είναι δαιμόνια. Το δαιμόνιο της μέθης είναι πιο μεγάλο και πιο δυνατό από το δαιμόνιο των ναρκωτικών, αλλά τα ναρκωτικά κάνουν μεγαλύτερη ζημιά από το ποτό. Ο μεθυσμένος, αν δεν σταματήσει το πάθος του, κολάζεται. Και μάλιστα κολάζεται κατευθείαν, δεν τελωνίζεται καν! Η μέθη συγκαταλέγεται στα θανάσιμα αμαρτήματα. Είπαν οι Πατέρες μια ρήση: Το πρώτο ποτήρι είναι του Θεού. Το δεύτερο είναι των ανθρώπων. Το τρίτο είναι του λογισμού. Το τέταρτο είναι του πάθους και το πέμπτο είναι του διαβόλου. Και από εκεί και πέρα μέθυσε ο άνθρωπος...
Ο μέθυσος καταντά καμμιά φορά χειρότερος και από τους χασισοπότες. Ένας μεθυσμένος τρίκλιζε στην μέση του δρόμου. Τον πλησίσασε ένας χασισοπότης, τον έπιασε από το χέρι και τον οδήγησε στο πεζοδρόμιο, λέγοντάς τον: ''Αδελφέ, ετούτη η δουλειά δεν θέλει μέση-μέση. Θέλει τοίχο-τοίχο.
Το πρώτο ποτήρι το πίνει κανείς για υγεία, το δεύτερο για διασκέδαση, το τρίτο για να αποβάλλει την ντροπή και το τέταρτο για να αρχίσει να εξευτελίζεται.
Απομακρυνθείτε από τη βλαβερή μέθη και ας την αντικαταστήσετε με την πνευματική μέθη. Γιατί αυτό σημαίνει, να γεμίζεις το πνεύμα σου με τον Θεό, να τον υμνείς συνεχώς, να τον έχεις στο νου σου και να κατευθύνεις συνεχώς το λογισμό σου προς Εκείνον.
Δύο ποτήρια κρασί και αρχίζεις να συμπεριφέρεσαι σαν πίθηκος.
Τρία ποτήρια και κορδώνεσαι σαν παγώνι.
Τέσσερα ποτήρια και βρυχάσαι σαν λιοντάρι.
Πέντε ποτήρια και συμπεριφέρεσαι σαν γουρούνι.
Βασικά μου χρειάζεται ένα ποτό για να μεθύσω. Το πρόβλημα είναι, ότι δεν θυμάμαι αν είναι το δέκατο τρίτο ή το δέκατο τέταρτο.
Για να γνωρίσουν οι ειδικοί το χρυσάφι και το ασήμι, μεταχειρίζονται τη φωτιά, ενώ για να γνωρίσεις τις σκέψεις του ανθρώπου, αρκεί το κρασί.
Καὶ μὴ μεθύσκεσθε οἴνῳ, ἐν ᾧ ἐστιν ἀσωτία, ἀλλὰ πληροῦσθε ἐν Πνεύματι (Και μη μεθάτε με οίνον· εις την μέθην υπάρχει πάντοτε η ασωτία και η κατάπτωσις. Αλλά γεμίζετε την ψυχήν, την καρδίαν και τον νου σας με Πνεύμα Αγιον.)

Επιστολή Προς Εφεσίους 5,18
Οὔτε πλεονέκται οὔτε κλέπται οὔτε μέθυσοι, οὐ λοίδοροι, οὐχ ἅρπαγες βασιλείαν Θεοῦ οὐ κληρονομήσουσι. (Ούτε πλεονέκται, ούτε κλέπται, ούτε μέθυσοι, ούτε ύβρισται, ούτε άρπαγες θα κληρονομήσουν βασιλείαν Θεού.)

Α' Επιστολή Προς Κορινθίους 6,10
Ἀκόλαστον οἶνος καὶ ὑβριστικὸν μέθη, πᾶς δὲ ἄφρων τοιούτοις συμπλέκεται. (Ο πολύς οίνος οδηγεί εις την ακολασίαν, η δε μέθη εις την μωράν αλαζονείαν και την αδιαντροπιάν. Κάθε μικρόμυαλος εις αυτά περιπλέκεται και εξευτελίζεται.)

Παροιμίες 20,1
Οὐαὶ οἱ ἐγειρόμενοι τὸ πρωΐ, καὶ τὰ σίκερα διώκοντες, οἱ μένοντες τὸ ὀψέ· ὁ γὰρ οἶνος αὐτοὺς συγκαύσει. (Αλλοίμονον εις εκείνους, οι οποίοι εξυπνούν πρωϊ-πρωϊ και επιζητούν τα οινοπνευματώδη ποτά, και εις εκείνους, οι οποίοι μένουν αργά το βράδυ πίνοντες οίνον· ο οίνος θα τους κατακαύση.)

Ησαϊας 5,11
Καὶ ἤρξατο Νῶε ἄνθρωπος γεωργὸς γῆς καὶ ἐφύτευσεν ἀμπελῶνα. καὶ ἔπιεν ἐκ τοῦ οἴνου καὶ ἐμεθύσθη καὶ ἐγυμνώθη ἐν τῷ οἴκῳ αὐτοῦ. (Ο Νώε έγινε γεωργός, ήρχισε να καλλιεργεί την γην, και εφύτευσε μεταξύ των άλλων, και αμπελώνα. Ήπιε δε από τον οίνον και εμέθυσε. Μεθυσμένος δε καθώς ήτο, εγυμνώθη εντός της οικίας του, χωρίς να το αντιληφθεί. )

Γένεσις 9,20-21
/
2

Βλέπετε 1 - 33 από τα 56 αποτελέσματα