Περί...

Loading...
Περί Γάμου
Κοινοποίηση
Η πίστη μας στο Μυστήριο. Ο σύζυγος είναι ο ηγούμενος μας… Να αφεθούμε στη χάρη του Θεού και του Μυστηρίου. Διαφωνούντες μεν, αλλά ομονοούντες. Να κάνουμε υπακοή (να έχουμε εξυπνάδα πνευματική.). Έτσι βγαίνουν «χαριτωμένες» αποφάσεις.
Όταν κάποιος είναι ελεύθερος, έχει δικαιώματα και υποχρεώσεις. Όταν γίνει έγγαμος, έχει ελάχιστα δικαιώματα και πάρα πολλές υποχρεώσεις. Όταν όμως αποκτήσει παιδιά, δεν έχει καθόλου δικαιώματα, αλλά μόνο υποχρεώσεις.
Δεν συγχωρείται στον Ορθόδοξο άνδρα ή την γυναίκα, να πάρει στον γάμο σύζυγο αιρετικό. Εάν κάποιος κάνη κάτι τέτοιο, ο γάμος να ακυρώνεται και να λύνεται, ως παράνομος, διότι δεν πρέπει να ενωθούν αυτά πού δεν ενώνονται ποτέ, ούτε να συμβιώσουν το πρόβατο με τον λύκο, ούτε οι αμαρτωλοί να συμμετάσχουν με τον Χριστό. Αυτοί, που θα καταπατήσουν αυτές τις αποφάσεις, να αφορίζονται!
Η έχθρα στο σπίτι ενός παντρεμένου ζευγαριού, έχει την προέλευσή της από την αμαρτία. Και συγκεκριμένα: α) εάν ο γάμος άρχισε με προγαμιαίες σχέσεις και δεν ακολούθησε μετάνοια β) εάν οι σύζυγοι ζουν χωρίς Εκκλησιαστικό γάμο. Αυτή είναι η πρώτη αμαρτία, την οποία την πληρώνουν όλοι, με την αμοιβαία έχθρα. Γι' αυτό όλοι πρέπει να γίνουν φρόνιμοι και να συνδεθούν Εκκλησιαστικά με την ευλογία του γάμου γ) εάν υπάρχουν ανεξομολόγητες πορνικές πράξεις που έγιναν πριν ή και μετά το γάμο. Έτσι εισήλθε σε ένα νέο σπίτι με την δαιμονική σφραγίδα της αμαρτίας στο σώμα τους και την ψυχή τους δ) εάν ο γάμος έγινε για την προίκα. Ο γάμος αυτός δεν είναι του Θεού και η συμβίωση δεν θα είναι ειρηνική ε) Εάν υπάρχει μεγάλη διαφορά ηλικίας στ) από την αδιαφορία που έχουν οι σύζυγοι, για την εξομολόγηση, την Θεία Κοινωνία και την όλη τάξη της Εκκλησίας. Εάν δεν εφαρμόζουν αυτές τις εντολές, εφαρμόζουν τις εντολές του διαβόλου και δεν μπορούν πλέον να ζουν με ειρήνη και ησυχία ζ) εξαιτίας της καταργήσεως της νηστείας και η) εξαιτίας της σαρκικής ακράτειας των συζύγων, όταν συνέρχονται ασυλλόγιστα μεταξύ τους τις ημέρες των νηστειών και των μεγάλων εορτών, χωρίς συστολή και φόβο του Θεού. Και τους χτυπάει ο Θεός για την ακαταστασία τους αυτή, για να του επαναφέρει στην τάξη της Εκκλησίας, όπου θα βρούνε την ειρήνη του Θεού.
3 είναι οι σκοποί του γάμου, που κατά σειρά προτεραιότητας είναι: α) η αλληλοβοήθεια των συζύγων με σκοπό τη θέωση και την σωτηρία τους β) ο γάμος κατασιγαίνει το γενετήσιο ένστικτο, εμποδίζοντας την περαιτέρω διαφθορά του μεταπτωτικού ανθρώπου μέσω της πορνείας και γ) η τεκνογονία.
Η απόσταση μεταξύ ανδρός και γυναικός στο έγγαμο ζευγάρι, θα μικραίνει, όσο και οι 2 θα ανεβαίνουν προς τον Θεό.
Μάθετε από την αρχή της γνωριμίας σας και μάλιστα του γάμου, από την πρώτη νύκτα του γάμου σας, να κάνετε μαζί την πρώτη προσευχή, το πρώτο απόδειπνο. Και αφού τελειώσει το απόδειπνο, να κάνετε μια μετάνοια ο ένας στον άλλον και να ζητήσετε συγγνώμη. Έτσι θα μάθετε να ζητάτε ο ένας από τον άλλο συγγνώμη. Διότι, όταν θα έρθει το πρόβλημα και ο ίδιος ο διάβολος, για να γεμίσει τον νου με τις δικές του αναρίθμητες πληροφορίες, τις αλλοτριωμένες πληροφορίες, τότε βλέποντας τους δύο συζύγους να κάνουν μετάνοια και να υπακούουν ο ένας στον άλλον, επειδή δεν μπορεί να σταθεί σε μια τέτοια ταπεινοφροσύνη, ασφαλώς θα φύγει, γιατί σιχαίνεται τους ανθρώπους αυτούς, οι οποίοι έχουν ταπεινοφροσύνη και έχουν αυτό το φρόνημα των μετανοιών. Πραγματικά, μια τέτοια κατάσταση, όταν από την αρχή λειτουργήσει, μπορεί να διαφυλάξει τον νου, τον ηγεμόνα νου και των δύο ανθρώπων από την παραπληροφόρηση, ώστε να μην κατέβουν οι πληροφορίες στην συνέχεια στην καρδιά και πλέον τραυματίσουν την αγάπη.
Ως επί το πλείστον τα ανδρόγυνα σήμερα βρίσκονται σε διάσταση, διότι δεν υπάρχει ευλογία Θεού... Δεν έχουν αγάπη. Μεγάλο κατήφορο έχουν πάρει. Κατάντησαν το μυστήριο του γάμου ανθρωποεμπόριο... Δεν ερωτούν για το άτομο, τι είναι.
Η εύρεση κατάλληλου προσώπου προς γάμο, είναι θέμα γονάτων δηλ. προσευχής.
Γιατί στα αυτοκίνητα έχουν βάλει ρόδες από ελαστικό και με αεροθαλάμους; Για να υποχωρούν, να βουλιάζουν λίγο σε κάθε μικρή πέτρα ή λακκούβα του δρόμου και έτσι να ξεπερνούν τα εμπόδια. Αν οι ρόδες ήταν συμπαγείς και ανένδοτες, δεν θα μπορούσε να προχωρήσει το αυτοκίνητο. Θα διαλυόταν σε μικρή απόσταση λόγω των κραδασμών από τις μικροανωμαλίες του εδάφους. Το ίδιο συμβαίνει και με την υποχωρητικότητα μέσα στην οικογένεια. Με αυτά παρακάμπτονται πολλά προβλήματα και εξασφαλίζεται συνεχής πνευματική πρόοδος.
Οι Κανόνες της Εκκλησίας, δεν γνωρίζουν μόνο ακρίβεια, γνωρίζουν και οικονομία. Οι μικτοί γάμοι δεν επιτρέπεται να γίνουν από τους Ιερούς Κανόνες. Αλλά κατά οικονομία επιτρέπει τους μικτούς γάμους. Διότι αν δεν επιτρέψει τους μικτούς γάμους, είναι ενδεχόμενο αυτός, τον οποίο δεν δεχόμαστε να τον στεφανώσουμε, να πάει να γίνει αυτός Καθολικός ή Διαμαρτυρόμενος (και να αρνηθεί την Ορθοδοξία). Και έναντι του μείζονος κακού, η Εκκλησία προτιμά το έλασσον. Εύκολο είναι, όταν καθόμαστε στην καρέκλα μας, να λέμε: ''Α, όχι! Αυτό απαγορεύεται, αυτό δεν θα γίνει, εκείνο δεν θα γίνει..''. Βέβαια και η οικονομία έχει όρια και δεν επιτρέπει η Εκκλησία το γάμο μεταξύ των συγγενών.
Δεν μπορείς να κάνεις επιλογή των μυστηρίων της Εκκλησίας. Δικαίωμά σου είναι να κάνεις πολιτικό γάμο, αλλά και δικαίωμα της Εκκλησίας είναι να σου πει, να φέρεις τον δήμαρχο μεθαύριο να σε κηδέψει. Να μην ζητήσεις παπά να σε κηδέψει.. Όπως έκανες πολιτικό γάμο, να κάνεις και πολιτική κηδεία.
Η γυναίκα είναι πολύ ευαίσθητη και εύθραυστη. Για τον λόγο αυτό, ο άνδρας οφείλει να συμπεριφέρεται στη γυναίκα με πολλή λεπτότητα, ευγένεια, σεβασμό και τιμή (να την εξυψώνει). Μόνο έτσι μπορεί ένας άνδρας να κρατήσει μια γυναίκα.
Όταν σε ένα ζευγάρι ο ένας είναι κακός και ο άλλος είναι καλός, με αυτή τη σχέση ο πρώτος, έχει τη δυνατότητα να πάρει ελπίδα και ο δεύτερος να ταπεινωθεί.
Ο άνδρας οφείλει να αγαπάει την γυναίκα του, όπως ο Χριστός αγαπάει την Εκκλησία. Οφείλει δηλαδή να θυσιάζεται γι' αυτήν.
Με το μυστήριο του γάμου ένας άνθρωπος καλείται διαρκώς να εκπλήσσεται από τις αποκαλύψεις του συντρόφου του, που είναι αποκαλύψεις του Θεού.
Αν ο σύζυγος ή σύζυγος, συγχωρήσουν την απιστία του συντρόφου τους, τότε κατατάσσουν τον εαυτόν τους απευθείας στον Παράδεισο. Γιατί θα πράξουν αυτό που ζητούν οι ίδιοι και από τον Θεό. Να τους συγχωρήσει την απιστία που επέδειξαν κατά τον βίο τους. Να είναι στα λόγια με τον Χριστό, αλλά στα έργα με τον... Και όπως λέγει και ο Ίδιος ο Χριστός μας, έναν κόκκο σιναπιού να είχαμε πίστη... η γη μας θα ήταν στην κυριολεξία ο επίγειος Παράδεισος.
Έχεις τον σύζυγό σου ως σύντροφο στη ζωή σου ή ως συμμέτοχο στην αμαρτία;
Αναφέρεται σαφώς στις Παροιμίες της Παλαιάς Διαθήκης το εξής, αναφορικά με το γάμο: ''Οίκον και ύπαρξιν μερίζουσι πατέρες παισί, παρά δε Κυρίου αρμόζεται γυνή ανδρί'' (Παροιμίες 19,14). Δηλ. τα χωράφια και τα σπίτια θα τα κληρονομήσεις από τους γονείς σου, αλλά τη γυναίκα θα την ζητήσεις, να σου την δώσει ο Θεός, γιατί μόνο Αυτός γνωρίζει, ποιά σου ταιριάζει.
Αν οι γάμοι αποτυγχάνουν, είναι διότι είναι ανθρώπινοι και όχι θεϊκοί. Γάμοι που γίνονται με την ευλογία του Χριστού, όχι εκ των υστέρων, αλλά εκ των προτέρων, ουδέποτε ναυάγησαν.
Για 2 λόγους σήμερα οι γάμοι αποτυγχάνουν: α ) διότι δεν είναι όλοι για γάμο και β ) διότι δεν ρωτήθηκε ο Θεός, αν αυτός ή αυτή, που πάμε να παντρευτούμε, είναι ο κατάλληλος άνθρωπος για εμάς. Γιατί μόνο ο Θεός γνωρίζει, ποιός είναι ο Αδάμ και ποιά είναι η Έυα του καθένα. Και βλέπεις ζευγάρια που συμβίωναν 10 χρόνια μαζί, όταν παντρευτούν, να χωρίζουν σε 10 μέρες. Ασυμφωνία χαρακτήρα, αναφέρεται ως αιτία του διαζυγίου! Καλά στα χρόνια που ήταν μαζί, δεν την κατάλαβαν την ασυμφωνία και την κατάλαβαν σε 10 μέρες; Να όμως που στα 10 χρόνια συμβίωσης, τους τρύγαγε ο διάβολος και όταν στεφανώθηκαν με την ευλογία του Θεού, είχαμε ασυμφωνία χαρακτήρα. Γιατί; Γιατί δεν ρωτήθηκε ο Θεός από το ζευγάρι, για το αν ο ένας για τον άλλον, είναι ο Αδάμ και η Έυα αντίστοιχα. Έτσι εξηγούνται τα πολλά ναύαγια στο γάμο.
Ο Χριστός ευλόγησε και τον γάμο και τον μοναχισμό. Τον δε γάμο τον ευλόγησε δια της παρουσίας Του στον γάμο της Κανά, τον δε μοναχισμό, υπευλόγησε δια της ζωής Του.
Όταν έφαγε η Εύα το μήλο, δεν ένιωσε την γύμνια της. Και αυτό γιατί ο Αδάμ κρατούσε ακόμα την ακεραιότητά του. Όταν έφαγε και ο Αδάμ, τότε ένιωσαν την γύμνια τους και καλύφτηκαν με φύλλα συκιάς. Τότε ένιωσαν τη Χάρη να τους εγκαταλείπει. Αυτό σημαίνει, ότι υπάρχει έμμεσος αγιασμός, όταν δηλ. κάποιος από το ζευγάρι κρατάει την ακεραιότητά του, αυτό βοηθάει και τον άλλον και λειτουργεί σαν μια ομπρέλα ο άνδρας για την γυναίκα ή η γυναίκα για τον άνδρα.
Τα στέφανα στο γάμο, έχουν το ρόλο να στεφανώσουν την παρθενία των συζύγων. Όταν όμως το ζευγάρι προσέρχεται στο γάμο, χωρίς να είναι παρθένοι, τι λόγος υπάρχει, να υπάρχουν στέφανα...; Έχεις την άλλη που έχει γυρίσει όλες τις χωματερές του κόσμου και φοράει ένα λευκό νυφικό 20 μέτρα να το κρατάνε τα παρανυφάκια, συνοδεύομενη με κρίνους (σύμβολα της παρθενίας) μπροστά, για να παντρευτεί. Ποιόν κοροϊδεύουμε; Και έχουμε ύστερα το θράσος να καλέσουμε τον Ησαϊα να χορέψει... Χορεύει ο Ησαϊας με την πόρνη;
Ο Θεός στον γάμο και γενικά στη ζωή μας, κάνει πολλούς συμψηφισμούς και συνδυασμούς. Μπορεί να θέλει να σώσει δια σου κάποιον άλλον ή να τον καταστήσει αναπολόγητο. Μπορεί να θέλει να σώσει εσένα ή να σε καταστήσει αναπολόγητο δια τον άλλον.
Λέει το Ευαγγέλιο: Η γυναίκα να φοβείτε - να σέβεται τον άνδρα διότι: α) δεν έγινε ο άνδρας (Αδάμ) απ' αυτήν (Έυα), αλλά αυτή από τον άνδρα και β) δεν την συνεκόλασε αυτός, αλλά αυτή συνεκόλασε αυτόν και όλο το ανθρώπινο γένος.
Ο γάμος είναι μεγάλο μυστήριο, διότι μυστηριωδώς ενώνονται οι δύο και γίνονται σάρκα μία.
Πρέπει να ντρέπονται οι ''αιρετικοί'', που δεν τελούν το μυστήριο του γάμου, διότι και ο Ιησούς ήταν καλεσμένος σε γάμο μαζί με την Μητέρα Του.
Η γυναίκα τον άντρα της, να τον έχει κορώνα επειδή είναι από την πλευρά του. Από εκεί περιμένει χαρά, τα πάντα... Όλες οι γραφές για τον άντρα λένε. "Μακάριος ο ανήρ ο φοβούμενος τον Κύριο". Την γυναίκα σου να την έχεις σαν παιδί. Πως χαίρεσαι ένα παιδάκι, πάντα έτσι να την έχεις. Άμα κάνει κάτι ο ένας, να το ξέρει και ο άλλος, αλλιώς είναι σαν απάτη.
Γιατί ψάλλουμε κατά τη διάρκεια της Ακολουθίας του γάμου, το ''Ησαϊα χόρευε''; Καλούμε τον Προφήτη Ησαΐα να χορέψει, επειδή η προφητεία του επαληθεύθηκε. Ο Προφητικός λόγος, που εξέφρασε ο Ησαΐας μπροστά στο βασιλιά Άχαζ και το λαό έχει ως εξής: «Ιδού η παρθένος εν γαστρί έξει και τέξεται υιόν, και καλέσεις το όνομα αυτού Εμμανουήλ» (Ησ. 7,14). Εμμανουήλ σημαίνει, «ο Θεός μαζί μας». Η γέννηση του Χριστού από την Παρθένο και το Πνεύμα είναι η αγιότατη γέννηση, από τότε που ο κόσμος γνωρίζει περί γεννήσεως. Μέσω αυτής της γέννησης, αναγγέλθηκε το μυστήριο της αγάπης του Θεού προς τους ανθρώπους: ο Θεός ντύθηκε το ανθρώπινο σώμα, για να σώσει τους ανθρώπους. Και εφόσον ο γάμος είναι αφιερωμένος στη γέννηση και τον πολλαπλασιασμό του ανθρώπινου γένους, γι' αυτό ψάλλεται αυτός ο ύμνος, για να θυμίσει στους νεόνυμφους την καθαρότητα και την αγιότητα του γάμου και την πρόνοια του Θεού, κατά την οποία γεννιούνται τα παιδιά. Για να έχουν οι νεόνυμφοι φόβο Θεού και να κρατούν περισσότερο την πνευματική και ηθική σημασία της γαμήλιας σχέσης τους, παρά τη σωματική.
Η κοινή προσευχή των συζύγων είναι πολύ ευάρεστη στον Θεό και έχει μεγάλη δύναμη.
Πάνω σε αυτή τη γη, κανένας ανθρώπινος δεσμός δεν είναι μεγαλύτερος και ιερότερος, από τον δεσμό των συζύγων.
Η ευτυχία στον έγγαμο βίο δωρίζεται μόνο σε όποιον εκτελεί τις εντολές του Θεού και αντιμετωπίζει τον γάμο, ως μυστήριο της Ορθόδοξης Εκκλησίας.
/
8

Βλέπετε 1 - 33 από τα 240 αποτελέσματα