Περί...

Loading...
Περί Διαζυγίου
Κοινοποίηση
Λόγω του ότι η γυναίκα γίνεται οικονομικά εντελώς ανεξάρτητη, εργαζόμενη όπως εργάζεται κάθε άνδρας, πλήθυναν οι διαλύσεις των οικογενειών, δηλαδή τα διαζύγια. Και στην περίπτωση που δεν υπάρχει διάλυση της οικογένειας, όταν αναγκάζεται να εργασθεί η γυναίκα εκτός σπιτιού, πάλι υποφέρει η οικογένεια, εφόσον για τα παιδιά δεν υπάρχει στο σπίτι πλέον ουσιαστικά ούτε πατέρας, ούτε μητέρα. Τα παιδιά μένουν αρκετή ώρα μόνα τους ή ανατρέφονται από συγγενικά ή ξένα χέρια ή ανατίθενται σε σχολεία για την ανατροφή τους. Βασικά όμως στερούνται της μητρικής στοργής.
Οι άνθρωποι σήμερα χωρίζουν από φιληδονία και από τον εγωισμό τους. Από τίποτε άλλο! Όλους τους άλλους λόγους τους εμπνέονται εκ των υστέρων, για να δικαιολογηθούν.
Σήμερα ο γάμος, όπως κατάντησε, έχει χάσει το νόημα του. Διαλύονται οικογένειες στα καλά καθούμενα. Ήρθε τις προάλλες στο Καλύβι κάποιος τελείως ζαλισμένος. Είχε δύο παιδιά από μία φιλενάδα. Παντρεύτηκε μια άλλη, έκανε ένα παιδί και την χώρισε. Μετά ξαναπαντρεύτηκε κάποια άλλη, η οποία ήταν χωρισμένη και είχε δύο παιδιά από τον πρώτο γάμο της και ένα παιδί από έναν φίλο. Έκανε και μ' αυτήν άλλα δύο. «Για βαστά, του λέω, από πόσες μανάδες είναι αυτά τα παιδιά και από πόσους πατεράδες;» Έτσι καταστρέφονται τα ταλαίπωρα τα παιδιά. Όσα είναι ευαίσθητα και δεν μπορούν να ξεπεράσουν την στενοχώρια, απελπίζονται και μερικά αυτοκτονούν. Αλλά πίνουν, για να ξεχνούν, άλλα μπλέκονται με τα ναρκωτικά...
Όπως ακριβώς είναι βδελυρό και απαίσιο πράγμα να κόβει κανείς τη σάρκα του, έτσι είναι παράνομο και το να χωρίσει κανείς την γυναίκα του. Διότι με το μυστήριο του γάμου, οι δύο σάρκες, γίνονται πλέον μία...
Όταν έχουμε ένα διαζύγιο, άσχετα από τις αιτίες του διαζυγίου, έχουμε μια σαρωτική νίκη του σατανά. Λέει ο διάβολος: Βλέπεις Ναζωραίε, τους στεφάνωσες, όμως εγώ τους κέρδισα, εγώ τους χώρισα! Γιατί ο διάβολος μόνο χωρίζει και ο Χριστός μόνο ενώνει. Αυτό πρέπει να εγκολπωθεί καλά στο μυαλό κάθε ανθρώπου πριν παντρευτεί, ότι δεν πρέπει να χωρίσουν ποτέ! Γιατί δεν υπάρχει διαζύγιο επί της γης. Είναι μέγα το μυστήριο όταν 2 άνθρωποι παντρεύονται εν Χριστώ και μετά ο ένας χωρίζει τον άλλο, είναι σαν να βάζουν τον διάβολο στη μέση και απορώ και αντιδρώ, που Επίσκοποι υπογράφουν το διαζύγιο, είμαι κάθετος σε αυτό. Το Ευαγγέλιο λέει, ότι η μοναδική αιτία χωρισμού είναι η μοιχεία. Αυτό σημαίνει, ότι πρέπει το αντρόγυνο να χωρίσει; Όχι βέβαια! Δεν διατάζει ο Χριστός να χωρίσει ρητώς το αντρόγυνο, αλλά τους επιτρέπει να χωρίσουν, για να μην γίνει αργότερα κανένα άλλο μεγαλύτερο αμάρτημα π.χ. δολοφονία του συζύγου. Μακάριος όμως είναι ο σύζυγος, που για την αγάπη του Χριστού μας, υπομένει το σταυρό αυτόν και δεν ζητά να χωρίσει. Εκείνοι όμως, που δεν συγχωρούν τον σύζυγο τους, για κάτι που έχει κάνει και ζητούν χωρισμό, αύριο που θα πάνε στον εξομολόγο, πως θα ζητήσουν από το Θεό να τους συγχωρέσει τις αμαρτίες τους;
Τα πραγματικά διαζύγια δίνονται στον άλλο κόσμο και όχι σε τούτο τον κόσμο, από τους δικηγόρους. Το να κολαστεί ο ένας από τους 2 συζύγους ή και οι 2, αυτό είναι το πραγματικό διαζύγιο, διότι τότε δεν επιτυγχάνεται ο σκοπός του γάμου, που είναι η σωτηρία και των 2 συζύγων.
Η οικογένεια είναι ιερή. Όποιος εγκαταλείπει την οικογένειά του, τον σύντροφο ή την σύντροφο, τα παιδιά του, τιμωρείται πολύ σκληρά από τον Θεό. Οι γονείς φταίνε που υποφέρουν τα παιδιά, γιατί δεν τα μαθαίνουν να ζουν Χριστιανικά και επειδή οι γονείς δεν ζουν όπως πρέπει, Χριστιανικά.
Οι κυριότεροι λόγοι που επιτρέπεται το διαζύγιο είναι: α) Η μοιχεία, δηλ. η παραβίαση της συζυγικής πίστεως εκ μέρους ενός εκ των συζύγων (Ματθ. 19,9) β) Όταν κινδυνεύει η ζωή του συζύγου, λόγω της επιθετικότητας του άλλου γ) Όταν η σύζυγος γίνεται ένοχος σκοπίμως εκτρώσεώς της και με αυτό το έργο της, παρεμποδίζει τον σκοπό του γάμου δ) Όταν έχουμε την πτώση ενός από τους συζύγους, από την αληθινή πίστη π.χ. απιστία, αιρέσεις (Α' Κορ. 7,15) ε) Όταν ένας από τους συζύγους γίνεται ανάδοχος στο βάπτισμα του δικού του παιδιού. Έτσι όμως γίνεται πνευματικός πατέρας του παιδιού του και δεν μπορεί πλέον να ζήσει συζυγικά με τον άλλο σύζυγο, διότι έχουν πνευματική συγγένεια στ) Όταν ο σύζυγος λαμβάνει το αξίωμα του Επισκόπου και ζ) Όταν ο ένας από τους συζύγους ή και οι δύο, προσχωρούν στον μοναχισμό.
Τα περισσότερα διαζύγια οφείλονται στην υπερηφάνεια των δύο συζύγων. Δηλαδή κανένας από τους δύο δεν θέλει να κάνει λίγο πίσω.
Tι σημαίνει ένα διαζύγιο; Την ανικανότητά μας να αγαπήσουμε. Αυτό βασικά σημαίνει. Όλα τα υπόλοιπα είναι οι δικαιολογίες μας. Την αποτυχία να αγαπηθούμε. Τη λαθεμένη αντίληψη που είχαμε για τον γάμο. Ο γάμος δεν είναι βίος ανθόσπαρτος...
Για 2 λόγους σήμερα οι γάμοι αποτυγχάνουν: α ) διότι δεν είναι όλοι για γάμο και β ) διότι δεν ρωτήθηκε ο Θεός, αν αυτός ή αυτή, που πάμε να παντρευτούμε, είναι ο κατάλληλος άνθρωπος για εμάς. Γιατί μόνο ο Θεός γνωρίζει, ποιός είναι ο Αδάμ και ποιά είναι η Έυα του καθένα. Και βλέπεις ζευγάρια που συμβίωναν 10 χρόνια μαζί, όταν παντρευτούν, να χωρίζουν σε 10 μέρες. Ασυμφωνία χαρακτήρα, αναφέρεται ως αιτία του διαζυγίου! Καλά στα χρόνια που ήταν μαζί, δεν την κατάλαβαν την ασυμφωνία και την κατάλαβαν σε 10 μέρες; Να όμως που στα 10 χρόνια συμβίωσης, τους τρύγαγε ο διάβολος και όταν στεφανώθηκαν με την ευλογία του Θεού, είχαμε ασυμφωνία χαρακτήρα. Γιατί; Γιατί δεν ρωτήθηκε ο Θεός από το ζευγάρι, για το αν ο ένας για τον άλλον, είναι ο Αδάμ και η Έυα αντίστοιχα. Έτσι εξηγούνται τα πολλά ναυάγια στον γάμο.
Αν οι γάμοι αποτυγχάνουν, είναι διότι είναι ανθρώπινοι και όχι θεϊκοί. Γάμοι που γίνονται με την ευλογία του Χριστού, όχι εκ των υστέρων, αλλά εκ των προτέρων, ουδέποτε ναυάγησαν.
Όταν χωρίσει κάποιος, είναι προτιμότερο να μην ξαναπαντρευτεί. Ο δεύτερος γάμος είναι μεγάλη απόφαση. Ιδιαίτερα όταν υπάρχουν παιδιά από τον πρώτο γάμο. Αν χωρίσει κανείς μια φορά, ας μείνει μόνος με τον εαυτόν του για να συνέλθει, να ηρεμήσει, να ωριμάσει, να μετανοήσει και αν υπάρχουν παιδιά, να ασχοληθεί με τη σωστή ανατροφή τους, γιατί τα παιδιά, κουβαλούν πληγές από τον χωρισμό των γονιών τους.
Δεν πρέπει να χωρίζουν οι άνδρες από τις γυναίκες τους και το αντίστροφο, παρά μόνο, εαν συλληφθεί κάποιος σε πορνεία και εμποδίζεται στην θεοσέβεια.
Αν και το Ευαγγέλιο καταδικάζει εκείνον που διακόπτει τα δεσμά του γάμου για άλλη αιτία, πέρα από την αιτία της μοιχείας (Ματθ. 5,32), εντούτοις υπόσχεται εκατονταπλάσια αμοιβή σ'αυτόν που αποτινάζει το σαρκικό φορτιο, για την αγάπη του Χριστού και για τον πόθο της αγνότητας (π.χ να χωρίσει κάποιος, για να γίνει μοναχός).
Λέγω δὲ ὑμῖν ὅτι ὃς ἂν ἀπολύσῃ τὴν γυναῖκα αὐτοῦ μὴ ἐπὶ πορνείᾳ καὶ γαμήσῃ ἄλλην, μοιχᾶται· καὶ ὁ ἀπολυμένην γαμήσας μοιχᾶται. (Σας λέγω δε τούτο· ότι όποιος χωρίσει την γυναίκα αυτού, δι' οιανδήποτε άλλην αιτίαν πλην της πορνείας, και νυμφευθεί άλλην, διαπράττει μοιχείαν· και εκείνος που θα λάβει ως σύζυγον διαζευγμένην γυναίκα, διαπράττει μοιχείαν”.)

Κατά Ματθαίον 19,9
Ἐγὼ δὲ λέγω ὑμῖν ὅτι ὃς ἂν ἀπολύσῃ τὴν γυναῖκα αὐτοῦ παρεκτὸς λόγου πορνείας, ποιεῖ αὐτὴν μοιχᾶσθαι, καὶ ὃς ἐὰν ἀπολελυμένην γαμήσει, μοιχᾶται. (Εγώ όμως σας λέγω ότι όποιος χωρίσει την γυναίκα του χωρίς την αιτίαν της μοιχείας, την σπρώχνει εις την μοιχείαν (διότι μοιχεία είναι πλέον, εάν αυτή έλθει εις νέον γάμον, εφ' όσον ζει ο πρώτος της ανήρ). Και εκείνος που θα λάβει ως σύζυγον διεζευγμένην γυναίκα, διαπράττει μοιχείαν.)

Κατά Ματθαίον 5,32
Τοῖς δὲ γεγαμηκόσι παραγγέλλω, οὐκ ἐγώ, ἀλλ᾿ ὁ Κύριος, γυναῖκα ἀπὸ ἀνδρὸς μὴ χωρισθῆναι· ἐὰν δὲ καὶ χωρισθῇ, μενέτω ἄγαμος ἢ τῷ ἀνδρὶ καταλλαγήτω· καὶ ἄνδρα γυναῖκα μὴ ἀφιέναι. (Εις εκείνους δε οι οποίοι έχουν έλθει εις γάμον, δίδω την εντολήν, όχι εγώ, αλλά ο Κύριος, η γυναίκα να μη χωρισθεί από τον άνδρα της. Εάν όμως συμβεί και χωρισθεί, ας μένει άγαμος η ας συμφιλιωθεί με τον άνδρα της. Αλλά και ο άνδρας να μη αφήνει την γυναίκα του.)

Α' Επιστολή Προς Κορινθίους 7,10-11
Ώστε οὐκέτι εἰσὶ δύο, ἀλλὰ μία σάρξ· ὃ οὖν ὁ Θεὸς συνέζευξεν, ἄνθρωπος μὴ χωριζέτω· καὶ εἰς τὴν οἰκίαν πάλιν οἱ μαθηταὶ περὶ τούτου ἐπηρώτων αὐτόν, καὶ λέγει αὐτοῖς· ὃς ἂν ἀπολύσῃ τὴν γυναῖκα αὐτοῦ καὶ γαμήσῃ ἄλλην, μοιχᾶται ἐπ᾿ αὐτήν· καὶ ἐὰν γυνὴ ἀπολύσασα τὸν ἄνδρα γαμηθῇ ἄλλῳ, μοιχᾶται. (Ωστε δεν είναι πλέον δύο, όπως προηγουμένως, αλλά ένα σώμα. Αυτό λοιπόν το ανδρόγυνον, το οποίον εις ένα σώμα έχει συνδέσει ο Θεός, ο άνθρωπος ας μη το χωρίζη”. Και εις την οικίαν πάλιν οι μαθηταί του τον ερωτούσαν δια το θέμα αυτό. Και εκείνος τους είπε· “Οποιος χωρίσει την γυναίκα του και νυμφευθή άλλην, διαπράττει μοιχείαν εις βάρος της νομίμου συζύγου του. Και εάν μία γυναίκα χωρίση τον άνδρα της και υπανδρευθή άλλον, διαπράττει μοιχείαν”.)

Κατά Μάρκον 10,8-12
Κάποτε έπρεπε να υπάρχει μια σοβαρή αιτία για να χωρίσει ένα αντρόγυνο. Σήμερα αναζητεί να βρει ένα πολύ σοβαρό λόγο για να μην χωρίσει.
/
1

Βλέπετε όλα τα αποτελέσματα